FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag letar efter ett hotell/en tjänst där jag kan lägga upp domäner till mina kunder (ca 300 st). Till varje domän behöver jag en mailadmin så att kunden själv kan ändra sina adresser, samt ett utrymme på < 0,5 MB.
Är det någon som kan hjälpa mig hitta en sådan tjänst så är jag väldigt tacksam! Hjalmar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad får det kosta?
/B |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det 300 domäner det rör sig om?
Kontakta webbhotell och begär offert.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Får göra det.
Hade hoppats på att något varit i samma behov och hittat en bra lösning... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag skulle gissa att det enklaste nog är en egen mailserver genom att hyra en dedikerad server; se bara till att det ingår någon möjlighet till omstart även utanför kontorstid om det är viktigt. Har du 300 kunder som inte kommer åt sin mail för att servern går ner på fredag kväll och du inte kan göra något förrän på måndag framåt lunch när teknikerna börjat jobba igen, så har du det nog inte roligt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har fått lite olika förslag via PM.
Vi får se om jag blir tvungen att skaffa en egen mailserver. Funkar det i så fall att köra epost, webb och databas på samma? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||