FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hejsan. Detta är första gången jag skall sälja ett domännamn. Det gäller www.vansbrosimningen.se som Vansbrosimningens kansli är intresserade av att köpa. de äger sedan tidigare www.vansbrosimningen.com
Därför frågar jag er som är insatta i det här vad jag kan begära för detta domännamn. Jag försökte att de skulle lämna ett bud men de ville ha ett pris som de i sin tur kan diskutera. 1000? 4000? 10000? Hjälp... /Raft |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men hade du ingen baktanke så ta ett pris du inte skäms för. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
2000kr låter bra enligt mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tycker du skall se vad domänen är värd för dig. SKall du fortsätta att göra en seriös sida? Simmar du själv? Tycker du det är kul och får bra feedback på det du gör med sidan? Du skall styra dig efter vad du själv tycker och inte andra. Vilket du gör så får du förmodligen ett motbud, så sätt ett pris du vill ha och lägg till 20% eller så..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Eftersom jag inte hade något företag då jag köpte denna domänadress så väntade jag duktigt till att .se släpptes fria. Efter tre månader hade dom ännu inte köpt dn och då slog jag till. Anledningen var att jag hyrde ut produkter till simmare under tävlingsdagarna samt drev boende i området. jag hade således en anledning till att köpa den och inte gjorde jag det för att sälja den till dom. Jag hörde dessutom av mig till dom då dom blev förbaskade över att jag hade köpt den och erbjöd dom att ta över den. Fick inget svar varför jag satte igång att göra något med sidan.
Nu så har jag ingen verksamhet i området längre varför det känns taskigt att behålla den. Ett annat företag har dock visat intresse av att köpa den men jag vill hellre sälja den till Vansbrosimningen än till ett företag som enbart kommer profitera på den. Så en 2000 spänn tycker ni verkar vettigt alltså.. /Raft |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Några ord på vägen från en nybörjare inom domänhandel:
Med tanke på att du haft den ett tag och även haft domännamnet med innehåll en tid så skulle jag nog säga 5000 kr. som en första "trevare" Sedan är allt en förhandlingsfråga. Ta ett "fikamöte" med de intresserade för att diskutera försäljningen mm. Alltid bättre med ett muntligt möte för att stämma av och känna av varandra. Var försiktig i all e-post så att det inte framstår som att du säljer domänen till dom, utan att de faktiskt vill köpa den av dig. Det är viktigt, annars kanske de väljer att driva in domänen och gör gällande att du har registrerat den i "ond tro" i syfte att sälja den till dom. Vem vet? De kan då t.o.m. försöka att "driva" in domänen av ren princip. Då kanske du står där med 0:- och ingen domän alls. 1. Muntligt möte. 2. "Vill egentligen inte sälja, men eftersom ni vill köpa den och behöver den bättre än mig så..." 3. 5000:- med tanke på tiden du haft den och att det har varit en aktiv domän med viss trafik. Ja, det var väl de små råd och tips som jag kom på just nu och som kanske kan vara till viss hjälp. Lycka till med försäljningen! Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
VIP
|
Svårt att säga nåt pris. du får väl avväga, vad ger det dig att ha kvar sidan vs hur trevligt är det att få betalt t. ex 2000:- eller 3000:- för sidan.
Rätt lustigt, jag har tävlingssimmat rätt mkt i yngre dagar och ändå har jag aldrig hört talas om Vansbrosimningen! Det är inte den typen av domän som du kan sälja väldigt dyrt, du ska nog vara glad om du får en 2-3000 för den. kommer mer pengar in i bilden lär de backa ur tror jag. det är ju inget namn som ger dem supermycket type-ins eller intäkter på något sätt och dem ligger redan före dig på alla stora sökmotorer. så deras behov är egentligen inte så otroligt stort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Vill han behålla sidan så kan han ha den för alltid typ ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag har för mig att ett inarbetat namn som har använts länge i vissa fall jämnställs med ett varumärke i Sverige. Är inte 100% dock. Jag får forska vidare om detta... Ber att få återkomma med mer kött på benen. Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu har jag varit inne på din sida och läst igenom allt. Det är en riktigt proffsig sida som du har lagt upp.
1.) Ingår sidan (innehåll, design, kod mm) i försäljningen? 2.) Ska de driva vidare din sida med ditt innehåll? Om svaret är ja på dessa två frågor. Då skulle jag vilja påstå att 5000:- är mycket billigt med tanke på vad de får för pengarna. Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|