FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
Detta kan vara en slump men jag vill ändå dela med mej av den.
Jag har 2 webbsidor som riktar sig mot tv-mediet, och båda visar en tydlig tendes. Sedan i tisdags förra veckan har jag sett en enorm trafikökning och ett helt annat intresse för reklam. Nån annan som ser en tendens att sveriges surfar tidigare varit lite upptagna att greja med andra saker på nätet än att kolla på webbsidor. Och om dom väl besökte våra sidor så var det i alla hast mellan "vad man nu gjorde innan" så dom inte hade tid att intressera sig för reklam? Vad jag menar med "vad man nu gjorde innan" så hör ju det ihop med de som varit i nyheterna och debattprogram sedan i tisdags förra veckan. Sedan är man ju lite av internetentreprenören i vänner och bekantas ögon och jag tycker att frågor likt "Thomas, vad tror du egentligen om det här med nerladdning, kan man åka dit på det" har ökat markant så en viss oro finns. Jag ser tendensen rakt över mitt nätverk av siter men nedan bifogar jag en bild på veckostatistik på dessa 2 tv-siter jag nämnde då jag tror dom skall visa fenomenet tydligast om det nu är så. Volymen i trafik är ca 5 miljoner imps jag studerat under vecka 10 ställt mot vecka 1-9 samt en prognos på vecka 11. Underlaget är 97% svensk trafik. Thomas
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mycket intressant, är ju så pass stor ökning med 30% i jämförelse med tidigare veckornas genomsnitt du visat för första exemplet, så att det skulle bero på en slump verkar nog osannolikt.
Har väl själv delvis märkt sådana tendenser men inte riktigt lika tydliga så det är lite svårt att säga än. Är ju hursomhelst helt klart en bra utveckling för verksamheter på Internet om trenden håller i sig.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Tendensen finns där men är inte lika stark på övriga siterna. Vän av ordning anser att det är för lite statistik att grunda nåt på men det är ju ändå en ökning från 1,5 till 2 miljoner på en vecka, och det på en site. Thomas
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur ser CTR ut? Ökar procenten eller ligger den "lika" som tidigare veckor?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Kontentan = Jag hoppas det hehe. Thomas
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hehe okej, annars vad jag har förstått så är det väldigt svårt att få hög ctr på den brandad site du kör med (alltså tv.nu) eftersom folk är(som du skrev tidigare) inte intresserad av sidan i sig utan bara informationen, sen stänger dom (i många fall) ner och går å sätter sig just vid tv'n...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Men det är svårt att säga för början på mars har generellt varit en väldigt bra månad. Framförallt första 5 dagarna. Thomas
![]() |
Svara |
|
|