FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej!
Kommer inom kort behöva anställa någon som ska få jobba med försäljning. Har tittat runt lite på olika sajter och medelpriset ligger på runt 10.000kr för en platsannons för ca 2 veckor ![]() Naturligtvis är jag ute efter en duktig säljare men jag vet inte om jag råd att pröjsa 10 papp bara för att hitta denna... Det billigaste priset jag har hittat är på blocket.se där man kan lägga ut en annons för ca 900kr som verkar ganska okay ändå. Finns det någon här som känner till någon annan bra sida där man kan lägga ut en annons till ett hyfsat pris? Var söker ni andra personal? Thx. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vore inte arbetsförmedlingen OK. Dessutom gratis. Eller är det kanske stjärnförsäljare från en internationellt storkoncern, såna som aldrig går till arbetsförmedlingen, som du söker.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag fick ett "prova oss gratis"-mail från stepstone i veckan. Kanske du ska kontakta dem och säga att du är intresserad av gratiserbjudandet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för tipset om stepstone!
Arbetsförmedlingen tänkte jag ta sist av alla, visste inte ens att de var gratis där så det låter klart lovande =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tänk på att du som arbetsgivare faktiskt är skyldig att anmäla lediga jobb till Arbetsförmedlingen enligt lag. Förmodligen är det osannolikt att uteblivna anmälningar följs upp, men det finns tydligen möjlighet att detta kan resultera i att du måste betala någon form av skadestånd.
Jag tror att exempelvis Metro är en bra tidning att synas i, om du håller till i en region som har Metro och om priserna inte är alltför uppåt väggarna.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Vem avgör om det finns lediga jobb om inte företagaren själv? Det måste ju ändå vara så att företaget avgör om dom vill anställa, eller avstå från mer åtaganden... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Min källa är boken "Anställda" från Björn Lunden Information. Jag har inte tagit mig igenom den ännu, men rekommenderar den varmt. Den kostar någon hundralapp och det tjänar man förmodligen ganska snabbt in om den räddar från ett misstag med en anställd.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|