FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag har ett litet problem som jag inte lyckas lösa. :huh: Hittade ett fint svenskt gratis alternativ för webshop: Wwwebshop. ![]() Men problemet är att medlemmar kan inte registrera sig. Fyller man i sig och trycker på registrera så kommer det upp någon sida om att "Sidan kan inte hittas", och jag förstår verkligen inte varför! Här är min webshop, helt oediterad, förrutom konfigurationen då: http://www.fiddy.se/butiken/ Jag vet att de flesta inte gillar nybörjarfrågor, men jag skulle verkligen uppskatta hjälp då jag inte är den bästa på kodning och inte har någon att fråga! :unsure: MVH Peter |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan det möjligen vara någon header som pekar fel i koden? Till nån sida som inte finns.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Börja med att avaktivera egna HTTP-felmeddelanden, då kommer du se vad felmeddelandet säger:
"Active Server Pages error 'ASP 0126' Include file not found /butiken/Default.asp, line 4 The include file 'inc/adovbs.inc' was not found. " Du stänger av HTTP-felmeddelanden genom: Internet-alternativ, Avancerat, bocka av "Visa egna HTTP-felmeddelanden". Felmeddelandet säger att du inte har "adovbs.inc" i mappen "inc". Kort sagt: Skapa en mapp, som heter "inc", ladda upp filen "adovbs.inc" i den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack så hemskt mycket för svaren! Ska undersökas!
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|