Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Förbannad

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-13, 02:37 #1
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare

Måste dela med mig av min knäckthet! precis kommit hem från krogen där följande hände:

Jag går fram till baren, jag ställer mig och väntar som man brukar göra, när bartenden kommer fram till mig och frågar vad jag vill beställa så säger tjejen till vänster om mig, att jag hånat henne pga. hennes pojkvänn varit otrogen... Bartenden ber mig dra åt h*****e och vägrar servera mig någonting... ÅHHHH!
Grr.. KNÄCKT, måste alla bartender vara så ofantligt otrevliga! Kunden har ju alltid rätt =)
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-13, 02:58 #2
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar

Reg.datum: Nov 2003
Alla anställda på krogar/pubar brukar ofta vara otrevliga. Såväl vakter(som blivit det p.ga avhoppad polisutbildning), bartendrar, ägare osv h34r:
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-13, 07:07 #3
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Har själv jobbat i "krogsvängen" som ölhävert/bartender, dealer och som dörrvakt (men aldrig blivit nobbad eller hoppat av polisutbildning...). Där likväl som inom ALLA andra områden finns personer som inte har att göra, som helt enkelt inte passar på den platsen.
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-13, 09:25 #4
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad

Min erfarenhet utav vakter är att dom jävlas för att dom kan jävlas.

Ibland ser man ingen logik i varför dom beter sig som dom gör.
Dock bartenders har också den makten. När man är ute så vill man oftast ha något att dricka. Får man ingen dricka så är det inget kul ute.

Så visst dom liksom flera kan göra det jäkligt surt för en...
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-13, 10:48 #5
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

Alla webmastrar är avhoppade loosers från designerutbildningar.

Reagerade du starkt nu?
Bra.. Det är lika dumt att dra alla krogvakter över en kam som alla andra yrkeskategorier... Problemet när det gäller krogvakter är att de möter fulla människor som tror att de äger hela världen... Visst finns det rötägg bland krogvakter, men det finns det inom alla yrken! Jag skulle hellre vilja påstå att de flesta problem ligger hos besökaren: Man är påverkad, man är kaxig "Du är en misslyckad polis-wannabe och jag har precis blivit chef och jag har en BMW och kan köpa puben och sparka dig"-inställning. Gästen accepterar inte ett nej utan skall tjafsa.

Enligt den komiska svenska lagstiftningen så får man inte servera alkohol till en person som är synbart påverkad. Därför har krogpersonalen rätt att neka dig att få köpa alkohol, man har även rätt att neka dig tillträde till lokalen om du är märkbart påverkad. (Komiskt i sammanhanget är att man inte får servera alkoholpåverkade personer på en pub, det innebär att man egentligen inte kan få påfyllning! )

Vad är då en krogvakts uppgift? Jo, att se till att det är lugnt och städat utanför stället, samt inne på stället. Man skall avvisa personer som missköter sig, samt se till att personalen inte blir ofredad.

Man skall också särskilja på de personer som är auktoriserade och de som inte är det, de senare brukar kalla sig för "krogvärdar" och "garderobiärer" och liknande.... De förstnämnda har faktiskt mer befogenheter än en väktare som har längre utbildning.
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-13, 11:08 #6
jip jip är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
jip jip är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Originally posted by Blue-Eye@Feb 13 2005, 03:37
Måste dela med mig av min knäckthet! precis kommit hem från krogen där följande hände:

Jag går fram till baren, jag ställer mig och väntar som man brukar göra, när bartenden kommer fram till mig och frågar vad jag vill beställa så säger tjejen till vänster om mig, att jag hånat henne pga. hennes pojkvänn varit otrogen... Bartenden ber mig dra åt h*****e och vägrar servera mig någonting... ÅHHHH!
Grr.. KNÄCKT, måste alla bartender vara så ofantligt otrevliga! Kunden har ju alltid rätt =)
Bara att ge tillbaks ju.. "Han var väl otrogen baraför du är så otroligt ful?" h34r:
jip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-13, 11:11 #7
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Reg.datum: May 2004
En bra FAQ om krog och vaktfrågor: *http://www.skelleftevakt.se/faq.htm

Mvh /Stefan
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-13, 11:53 #8
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar

Citat:
Originally posted by hedberg@Feb 13 2005, 10:48

Reagerade du starkt nu?
Bra.. Det är lika dumt att dra alla krogvakter över en kam som alla andra yrkeskategorier... Problemet när det gäller krogvakter är att de möter fulla människor som tror att de äger hela världen... Visst finns det rötägg bland krogvakter, men det finns det inom alla yrken! Jag skulle hellre vilja påstå att de flesta problem ligger hos besökaren: Man är påverkad, man är kaxig "Du är en misslyckad polis-wannabe och jag har precis blivit chef och jag har en BMW och kan köpa puben och sparka dig"-inställning. Gästen accepterar inte ett nej utan skall tjafsa.

Enligt den komiska svenska lagstiftningen så får man inte servera alkohol till en person som är synbart påverkad. Därför har krogpersonalen rätt att neka dig att få köpa alkohol, man har även rätt att neka dig tillträde till lokalen om du är märkbart påverkad. (Komiskt i sammanhanget är att man inte får servera alkoholpåverkade personer på en pub, det innebär att man egentligen inte kan få påfyllning! )

Vad är då en krogvakts uppgift? Jo, att se till att det är lugnt och städat utanför stället, samt inne på stället. Man skall avvisa personer som missköter sig, samt se till att personalen inte blir ofredad.

Man skall också särskilja på de personer som är auktoriserade och de som inte är det, de senare brukar kalla sig för "krogvärdar" och "garderobiärer" och liknande.... De förstnämnda har faktiskt mer befogenheter än en väktare som har längre utbildning.
Jag håller med dig. Jag har aldrig haft några problem med vakter. Har man en schysst attityd gentemot dem så är det inga problem. Jag har tom. blivit påhoppad av en full gäst som började slåss(han trodde jag var någon annan) och jag hamnade i slagsmål. När vakterna plockade bort oss så förklarade jag sakligt vad som hade hänt och jag fick stanna kvar medans gästen som hoppade på mig blev utslängd. Detta trots att vakterna inte såg hur slagsmålet började, vill påstå att det finns många väldigt bra krogvakter som har en väldigt bra intuition(stavning?).
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-13, 14:33 #9
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Jag har extrajobbat som vanlig väktare i ett par omgångar och många fast anställda där var mindre förtroendeingivande. Värst var nog de som var ordningsvakter. Jag skulle inte anförtro min egendom till dem och det är tveksamt om de ska vara ansvariga för människors säkerhet. Huvva. Men så illa kanske det bara var där?
Lime är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-13, 14:37 #10
grazzy grazzy är inte uppkopplad

grazzy grazzy är inte uppkopplad

Citat:
Originally posted by hedberg@Feb 13 2005, 11:48

OT i OT-forumet.

Alla webmasters ser inte sig själva som designers. Och för att följa traditionen här i tråden så är min föreställning av designers att dom 1) äter lunch på stureplan, 2) har rosa skjorta.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017