FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Måste dela med mig av min knäckthet! precis kommit hem från krogen där följande hände:
Jag går fram till baren, jag ställer mig och väntar som man brukar göra, när bartenden kommer fram till mig och frågar vad jag vill beställa så säger tjejen till vänster om mig, att jag hånat henne pga. hennes pojkvänn varit otrogen... Bartenden ber mig dra åt h*****e och vägrar servera mig någonting... ÅHHHH! Grr.. KNÄCKT, måste alla bartender vara så ofantligt otrevliga! Kunden har ju alltid rätt =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alla anställda på krogar/pubar brukar ofta vara otrevliga. Såväl vakter(som blivit det p.ga avhoppad polisutbildning), bartendrar, ägare osv
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har själv jobbat i "krogsvängen" som ölhävert/bartender, dealer och som dörrvakt (men aldrig blivit nobbad eller hoppat av polisutbildning...). Där likväl som inom ALLA andra områden finns personer som inte har att göra, som helt enkelt inte passar på den platsen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Min erfarenhet utav vakter är att dom jävlas för att dom kan jävlas.
Ibland ser man ingen logik i varför dom beter sig som dom gör. Dock bartenders har också den makten. När man är ute så vill man oftast ha något att dricka. Får man ingen dricka så är det inget kul ute. Så visst dom liksom flera kan göra det jäkligt surt för en... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Alla webmastrar är avhoppade loosers från designerutbildningar.
Reagerade du starkt nu? Bra.. ![]() Enligt den komiska svenska lagstiftningen så får man inte servera alkohol till en person som är synbart påverkad. Därför har krogpersonalen rätt att neka dig att få köpa alkohol, man har även rätt att neka dig tillträde till lokalen om du är märkbart påverkad. (Komiskt i sammanhanget är att man inte får servera alkoholpåverkade personer på en pub, det innebär att man egentligen inte kan få påfyllning! ![]() Vad är då en krogvakts uppgift? Jo, att se till att det är lugnt och städat utanför stället, samt inne på stället. Man skall avvisa personer som missköter sig, samt se till att personalen inte blir ofredad. Man skall också särskilja på de personer som är auktoriserade och de som inte är det, de senare brukar kalla sig för "krogvärdar" och "garderobiärer" och liknande.... De förstnämnda har faktiskt mer befogenheter än en väktare som har längre utbildning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har extrajobbat som vanlig väktare i ett par omgångar och många fast anställda där var mindre förtroendeingivande. Värst var nog de som var ordningsvakter. Jag skulle inte anförtro min egendom till dem och det är tveksamt om de ska vara ansvariga för människors säkerhet. Huvva. Men så illa kanske det bara var där?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Alla webmasters ser inte sig själva som designers. Och för att följa traditionen här i tråden så är min föreställning av designers att dom 1) äter lunch på stureplan, 2) har rosa skjorta. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|