FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har haft "3gnytt.nu" ett tag, men inte hunnit att göra något med den, fick av mig sett ett "väldigt" lågt bud på den för ett tag sen. Nu såg jag att budgivaren valt att regga en egen domän 3g-nytt.nu
![]() Vad tror ni? vem får mest gratis trafik? (Den är fortfarande tillsalu om intresse finns, plus många fler 3G domäner, skicka ett pm för mer info) //Kaj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur mycket var det väldigt låga budet på då? Är intressant hur mycket du nu värderar domänen till.
Edit: Han har dessutom domänen 3g-nytt.se... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kommer att få många type-ins, jag menar, hur många använder "-" när dom hört en url nämnas?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Med tanke på att det är FL-Net AB, som inte är direkt små, som äger 3g-nytt.se och 3g-nytt.nu så finns det antagligen stora möjligheter för dig att antingen sälja den till dem för en slant eller utveckla din egna domän och dra nytta av de besökare som FL Net genererar åt dig.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Det kanske funkar i USA med 500 miljoner invånare, men Sverige? Det finns bara så många potentiella människor som kan "prova" ett domännamn. 3GNytt.se känns väl inte direkt som det första jag skriver in när jag vill se info om 3G. 3G.se möjligen, men vem håller på med sånt idag? Det är google som gäller. Även FL-Net nu skulle lansera nåt vettigt på 3g-nytt.se, hur många kommer att faktiskt skriva in urlen manuellt till de siterna och sedan "glömma" dashen? Deras alexa ranking är så hög att det troligen knappt är värt att hosta siten f.n. Lite löst baserat på http://www.it-nytt.nu/'s alexa-statistik, 2,4 miljoner i ranking. Så jämför jag med en av mina siter, som har 1.7m i ranking (närmaste jag kommer) - den har ca 200 unika besök om dagen. Låt oss för enkelheten säga att det är 200 vanliga besök om dagen (dvs inte unika). Av de 200, hur många kör en typein? 10-20? Hur många av dem skriver potentiellt fel? 1? I verkligheten skulle jag gissa på att det är snarare 1-5 som skriver in urlen manuellt. Och ännu värre som skriver fel. Du får gärna förklara dig, för jag förstår verkligen inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
[OT] Ännu ett tråkigt och hemskt nyhetsbrev från Fl-net?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja budet dom gav va knappt så det täckte registrerings avgiften, eller tja, ett par hundra hade jag väl tjänat på .NU adressen!!
Kanske vore läge att ta sig tid och köra igång nått, lite extra trafik är aldrig fel "gratis är gott" ![]() Kan ju vara en fördel att det är någon såpas stor aktör som FL-Net, dom marknadsför ju lite iaf!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Exakt vad i mitt inlägg är det som är oklart här igentligen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Om word of mouth säger "jag såg blablabla på 3g nytt bla bla bla" så kommer folk inte att testa med "-" först, det var det jag menade. Vad man tjänar? Sätt registreringsavgift i relation till CPC hos exempelvis adwords så kan det bli en billig annonsväg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Jag vet inte vad ni har för CTR men för en domän med ett par besök om dagen får den ligga igång länge för att tjäna in ens en .com.
Sen får man ju tänka på att det tillkommer kostnader i tid och besvär att lägga upp och konfigurera domänen. Att påstå att man får "många" typeins är lite väl magstarkt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|