FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Vi använder en access-databas på vår sida. Igår fick vi under c:a 4 h felmeddelande 80004005 "Unspecified error" på vissa sidor som pratade med denna, medan andra sidor fungerade felfritt. Felmeddelandet pekade på den rad där vi kör open-kommandot på databasen "databas.open dsninfo". Skillnaden mellan de sidor som fungerade och de som inte gjorde det var följande. Felsidorna kopplar upp sig mot databasen via en system-dsn angiven på servern medan de sidor som fungerade kopplar upp sig använder en fast sökväg till databasen. Kan även nämnas att vi inte gjort några ändringar i dessa filer, ena minuten fungerade de, nästa inte. Någon som vet ngt om detta, kan det vara fråga om belastning, att en fast sökväg klarar högre belastning än en dsn? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Så felet varade bara under 4 timmar och sedan försvann det utan att ni ändrade något, bytte databaskopplingen på servern eller bootade om servern?
Annars har jag en gång råkat ut för detta när jag mixade sätt att ansluta till databasen. Då fungerade det på samma sätt som du beskriver men orsaken till mitt fel var att jag använde ett reserverat namn i databasen. Tydligen gick det i detta fallet att använda sidan om jag själv angav sökväg m.m. till databasen, men sidor som nyttjade ODBC-kopplingen returnerade felet. /Anders Holgersson |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|