FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har flyttat och sitter nu på modem, jag letar nytt bredband. Jag kan ha vissa ADSL anslutningar eller Comhem
Någon som har något bra/dåligt att säga om Comhem? Eller har någon, någon favorit bland ADSL leverantörerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Värdelös support... Tom Telia har bättre support än dom...
Deras DNSer har en förmåga att gå ner lite då o då med jämna mellanrum Snabba tekniker iaf... =) Köpa Comhem modem? Skicka PM :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Min syster har comhem fast då kabel anslutning, dom gånger jag använt det så är den inte direkt snabb men den fungerar iallafall bättre än ett modem. Iförsig är ju kabel tekninken inte den bästa vad jag förståt, eller? Dock när det krånglat för henne så har deras support varit något av den sämsta jag haft att göra med, aldrig att jag hört så konstiga förslag och felsöknings ideér av någon support som denna. Och det har även tagit x antal dagar ibland även veckor innan dom löst problemet. Jag har enbart använt Glocalnet och Telias ADSL då är det 0.5mbit från Glocalnet hos flickvännen och hemma är det Telia 8mbit. Jag måste säga att för att bo ute i skogen som jag gör och har över 3 km till telestation så fungerar mitt Telia ADSL klockrent och det är aldrig nere förutom när Telia har gigantiska problem som den där virus attacken som dödade alla DNS:er osv men det löstes enkelt genom att använda snabbare och stabilare DNS servrar hos andra ISPer. Det kostar en del också men det får man väll leva med antar jag väll, där jag bor kan ingen annan leverera 8mbit ännu förutom Telia då. Deras support varierar något, ibland får man prata med trevliga äldra damer som är väldigt måna om att hjälpa till, även dom manliga teknikerna är mycket hjälpsamma. Dom ända i supporten som aldrig förstår något brukar vara dom tjejer som låter lite yngre och det verkar som om dom bara kan svara på frågor som står i en FAQ eller något, så ofta om man frågar något för tekniskt så kopplar dom vidare eller skall fråga någon annan. Glocalnet har hos flickvännen fungerat utan större problem och är mycket billigare än vad Telias anslutningar är vad jag hört, sen om det stämmer vet jag inte. Har hört att du MÅSTE köpa till vissa tjänster såsom onödigt virus och brandvägs skit osv, hade även en kompis som blev tvungen att köpa ett virusprogram av dom för att dom påstod att hans dator skickade ut spam. Det kostade ca 300 kr och han blev tvungen att köpa det annars skulle dom stänga ner honom, seriöst företag? Han installerade och körde virusprogramet men det hittade inte något, Glocalnet ringde några dagar senare och sa att hans dator fortfarande skickade ut spam. Detta efter att dom varit bortresta i en vecka och hela huset och datorer varit avstängda, bra koll på läget? Tycker heller inte att deras support har varit mycket att hänga i julgranen då jag blivit tvungen att ringa för att höra något när det krånglar för flickvännen. Hoppas du har någon nytta av min korta genomgång. ![]() Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har själv comhem och är inte direkt nöjd med dem!
I höstas införde de också helt plötsligt en faktureringsavgift på 19 kr per faktura de skickar. Du kan bli av med denna om du tar det via autogiro eller e-faktura. Men jag fick skicka in ansökan om autogiro 2 ggr och när de väl fått den andra gången så tog det flera månader innan den behandlats. /Danne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag hade comhem som en sekundär uppkoppling under en period och var definitivt inte nöjd. Inget funkade kändes det som.
Har haft telia adsl som primär uppkoppling sedan man kunde få det här i stan och har inget att negativ kritik att rikta mot dom. Tro jag varit offline ett par kvällar under de åren jag har haft adsl och det är ett gott betyg. Sedan gillar jag supporten dom har autosvar där dom ger en prognos på när det skall vara online igen och den stämmer alltid. Inga problem om det är nere en timme eller två per år om man vet när det kommer upp igen. Thomas
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Tack för alla synpunkter....... man blir ju lite avskräckt för comhem. Jag får kolla runt lite till |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|