FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hittade en intressant grej på ett annat forum. Kan dom verkligen göra så? Menar det är ju inget olagligt som ligger där
Citat:
Det är en bilfilm som ligger där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är detta ett sätt för dig att få folk till ditt forum?
Jag kan inte läsa något på den länken iaf.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ne det får man inte enligt reglerna och jag är en snäll pojke.
Ne jag märkte det precis efter att jag postat det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag kan läsa :S
Så sick. Jag hade en tävling engång på tzoom.se. det gick ut på att man skulle skicka en referallänk till sina polare, den som gjorde det mest gånger under en viss tid vann ett xbox. Då låg sidan på b-one. Koden är förstaklassig, och optimerad som faen. Sidan own.asp drog cirka 2000 besök i minuten när tävlingen var i gång på riktigt. B-one stängde ner min sida, med hänvisning till att jag kodat för dåligt. Jag hotade med jurister, och vipps så fick jag mina pengar tillbaka. Jag lyckades också lirka min .se domän ur deras fingrar. Innan jag hotade med jurister försökte jag få upp min sida igen, men de undvek att svara på mina frågor... BOJKOTTA B-ONE.. Har en liten logg här, http://www.aspsidan.nu/default.asp?p...=219633#223345 hoppas jag kan hitta kontaktloggarna bara.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har sagt det förut och säger det igen...
"Man får vad man betalar för." Tycker inte man kan ställa samma krav på ett webbhotell som säljer utrymme för 12:- i månaden jämfört med ett som säljer samma utrymme för 150:- i månaden. Samma sak gäller de flesta produkter och tjänster här i livet. Kvalité kostar. Jag har inte själv provat detta webbhotell. Klart man anar en hake någonstans med den prissättningen. Skulle i.o.f.s. kunna tänka mig att lägga upp en marknadsföringsida eller två där, men jag skulle nog akta mig för att lägga något större projekt där som jag är beroende av och som alltid måste vara i drift. Vilken support förväntas för 12:- i månaden? Någon som har tänkt på att deras budgetering är beroende av intäkterna? Jag har svårt att se att de har något större överskott att lägga på support och kvalitétshöjande åtgärder när omkostnaderna är betalda. 12:- i månaden är ett busbra pris! Var lite ödmjuka istället och förvänta er inte mer än ni betalar för. Nejdå, jag har inga intressen som styr mig i nämnda webbhotell, tycker bara att debatten är lite snedvriden i tråden och ett inlägg som belyser kopplingen mellan tjänst och pris kan förhoppningsvis neutralisera tråden en aning. Med hopp om livet. /Stefan Edit: Jag utgick från deras lägsta paketpris 12:- i månaden. Det kan mycket väl finnas de i tråden som betalar/betalat mer för abonnemanget/paketet. Men samma "naturlag" gäller fortfarande: Billigast är oftast skakigast, i alla fall när det gäller webbhotell. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att mer stålar = mer kvalite-... är en marknadsföringsgrej... man köper inte på egentlig kvalite, utan på den kvalite man tror att man ska få. och den upplevda motsvarande under efterköpsprocessen bestämmer om man ska köpa mer... osv... Jag tycker tvärtom att ditt sätt att se detta är snedvriden. "var ödmjuka!" ... mycket mörklig kommentar. vem förväntar sig eller tjänar på att kunden inte klagar? Förr i tiden, när taylorismen fortfarnande hade ett starkare fäste i företagskulturen, ... och marknadsföring / kundrelationer mer eller mindre enbart var inriktade på att sälja, och inte på att skapa ökade kundfördelar osv... då , kanske det du säger stämmde, men nu... knappast. Inget seriöst företag med de målsättningar alla seriösa företag har (öka resultatet) har råd att anamma den inställningen.., visst, det finns nåt som heter "lagom kvalite" (läs ikea), men det är långt ifrån det du implicerar, om att kunden gott får "ta" lite skit, pga det låga priset... Det är sannerligen en förlegad syn på företagandet, och jag garanterar att det företag som har den inställnigen komemr få mycket svårt att överleva på sikt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Trist att du inte ser kopplingen mellan extremt lågt pris och servicegrad/support/teknik i webbhotellbranschen. Alla har rätt till sin åsikt. Du har din och jag har min. Vi behöver inte vara överens, mångfald berikar som bekant. Det sägs att världen blir mer intressant då.
Med solsken i blick. /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
det pitbull säger stämmer ofta - men inte alltid
visst är b-one knepiga och inte alltid fullt lika bra som andra webhotell.. men tror inte det har så mycket att göra med priset faktiskt lite smygreklam här - våra priser för t.ex kreditkort ligger långt under konkurrenternas - är vi sämre för det? har vi sämre utrustning? nej det har vi inte.. vi vill dock få in fler kunder för att få hög trafik.. dvs vi vill tjäna pengar på den stora massan - inte några få - skulle tro att b-one har ungefär samma idé där |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Personligen tycker jag det är skam. Bara för att man har valt ett mindre paket så är man fortfarande kund precis som de med stora paket och tycker man ska få lika bra support.
Men frågan är om han nu inte använder mer trafik än vad han får varför stänger dom hans konto? Det är ju som sagt inget olagligt. Iofs så kanske det var så att han använde mer trafik än vad han fick. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|