FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
hej alla glada WN:are!
har vart ganska inaktiv på detta forum senaste året, har jobbat med att utveckla en ny e-handelssite. vore kul att veta vad ni tycker! kolla findx punkt se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ser bra ut. Jag hittar dock tre (kanske fyra) saker att anmärka på.
Köpknapparna i produktlistningen är för dominanta och stjäl uppmärksamhet från produktbilderna. Nu är inte elektronik den typen av varor som säljer på snygga bilder, men det är ändå onödigt att flytta fokus från bilden till knappen. Ni slösar bort den viktigaste ytan i hela shoppen på onödiga grafiska objekt. Jag talar om era banners högst upp i mitten i varje produktkategori. Det här är ytan där blicken först hamnar när man kommer in på en ny sida. Ni borde istället använda detta utrymme till att framhäva kampanjer, nyheter eller rekommenderade produkter inom varje produktkategori. Sist, men inte minst, så är shoppen väldigt seg. Jag sitter på 100mbit och det tar ändå några sekunder innan sidan visas. Shoppen ser bra ut, även om jag inte är så förtjust i den moderna designen. Personligen så gillar jag när butiker ser ut som netonnet. En "gammal" design förmedlar ofta känslan av att priserna är låga, att butiken har funnits länge och att varumärket är så starkt att de inte behöver bry sig om designen. Jag tror dock att jag är ganska ensam om den uppfattningen, så en snygg och modern design är nog ett plus överlag ![]() Det blev bara negativa punkter nu, men jag antar att du är ute efter synpunkter och kritik och inte beröm. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Här kommer lite kritik på saker som kan göras bättre. Vill du veta hur bra du är får du fråga din mamma
![]() 1. Håller med att sidan segar. 2. Går jag in på produkter så lägger sig högerfältet med "tillbehör och liknande produkter" under produktinformationen istället för till höger. 3. Skulle vilja se lite info (kankse längst ner) om vem som äger sidan, telefonnummer till kundtjänst med mera. 4. Köp-knapparna på förstasidan (även i listningen) kan byta ut mot knappar där det står "mer info". Knappast någon som köper en dator direkt från förstasidan utan att först gått in och läst informationen. 5. Sökresultaten efter sökning visas mindre snyggt. 6. I kassan, behöver man inte välja korttyp ex VISA eller Mastercard? 7. Försäljningsvilkoren i kassan bör öppnas i ett nytt fönster med endast vilkoren, inte hela sidan. Du vill inte virra iväg kunden på absolut sista steget. 8. Sidan är clean och snygg men fundera på om du inte ska använda "dödutrymmet" till banners som marknadsför dina produkter eller andra delar av butiken. Tack för mig, faktura kommer sen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tack för era svar!
Ang stora köpknappar så finns det en liten baktanke med det, Avslutsfrekvensen ökar faktiskt när man har stora köpknappar, tro det eller ej. Jag är tacksam för er kritik, all negativ och positiv kritik skall man alltid lyssna på! ha en bra dag! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller med övriga om att sidan känns lite småseg.
Annars tycker jag det ser bra ut. Kanske att produktbilderna i listningen kunde varit lite större. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|