FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
wsw.se tar 125kr + moms för registrering av .se-domän. Verkar som att loopia inte är billigast längre. Deras sida ser ju ut att vara gjord med någon template. Iof verkar dom bl.a sälja templates... Någon som hört talas om detta ställe tidigare?
Krävs kanske en större minskning av priset än en femma (jämfört med loopia) för att folk ska registrera hos dom istället... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Billiga.... Ja, iallafall till dess att man kommer till kassan där det står: "Startavgift tillkommer på 250 Kr vid köp av webbhotell eller domännamn."
Låt oss räkna: 125 + 250 = 375 + moms = 468.75:- |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Aha, där var haken....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
finns fult av fulingar därute.. väldans vanligt..
skulle köpa en adapter för 2.5" hårddisk (så den skulle passa i en vanlig dator) - såna kostar typ 20-40kr .. men överallt skulle dom ha porto på minst 80:- Kostar kanske 10:- att skicka dom Slutade med att jag trampade ner till lokala datoraffären och kollade om dom hade.. och det hade dom.. så 30min promenad och 20:- senare hade jag min adapter ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
hehe jo, känner igen det där. Många som försöker få det att låta billigare genom att ta ut hutlösa priser för frakt eller genom att baka in någon startavgift av något slag.
Jag gick igenom wsw's sida ända fram tills "gå till kassan"... självklart va det ju där som det stod om startavgiften... typiskt <_< |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Menar du att dom ska väga varenda datapryl dom säljer innan dom skickar iväg den? kan det vara så att dom har gemensam frakt 80 kr, oavsett om du beställer en grej som kostar 10 kr att skicka eller 200 kr?
Speciellt om det är postförskott, som då kostar 45 kr utöver frakten! Idag är det väldigt vanligt att man har just gemensam fraktkostnad oavsett storlek på beställning, det är nästan standard (tror jag i alla fall, om jag har fel så säg till). My Pay, tänk först innan du kallar någon för "fuling", det är ett gott tips från mig. //Predrag |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nej
Jag tycker det är fult att ta ut frakt på 80-150:- för något som väger lika mycket som en tom 33cl burk och som är mindre än den. Jag har sett butiker där dom har frakt baserat på vad man köper eller där frakt ingår i priset osv |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
En del företag som skickar "gratis" har förmodligen lagt in denna kostnad i produktpriset... Oavsett "gratisfrakter", kostnads/viktbaserade frakter eller vad det nu är så är frakten en kostnad för företaget (fritt levererat) som måste täckas upp. Samma sak med emballage etc... Affärsmässigt så lägger man på lite extra för att man som företagare vill tjäna på sin verksamhet.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Givetvis finns det butiker som har det så fortfarande, men dom är ett undantag. Så du kallar alla oss som har en gemensam frakt oavsett beställd mängd för lurendrejare och fula? Ska du ändå inte tänka om lite, o ta tillbaks det du sa innan? //Predrag |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kan man erbjuda låga fraktkostnader så är det ju en konkurrenskraftigt och även marknadsföringsbart. Att programera om sitt system kan därför vara värt om man inte tänkt på det i början skulle jag vilja påstå. Som företage får man ju välja vilket system som passar en bäst och arbeta därefter. Jag brukar beställa kuligheter utomlands via internet och då lägger företagen på fraktkostnad per vara via ett script på hemsidan. Beställer man över en viss summa så bjuder dom på frakten. Smidigt tycker jag. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|