Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

billigare än hos loopia

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-12, 21:27 #1
cols avatar
col col är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Medlem
cols avatar

wsw.se tar 125kr + moms för registrering av .se-domän. Verkar som att loopia inte är billigast längre. Deras sida ser ju ut att vara gjord med någon template. Iof verkar dom bl.a sälja templates... Någon som hört talas om detta ställe tidigare?
Krävs kanske en större minskning av priset än en femma (jämfört med loopia) för att folk ska registrera hos dom istället...
col är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-12, 21:42 #2
newares avatar
neware neware är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2004
neware neware är inte uppkopplad
Nykomling
newares avatar

Billiga.... Ja, iallafall till dess att man kommer till kassan där det står: "Startavgift tillkommer på 250 Kr vid köp av webbhotell eller domännamn."
Låt oss räkna: 125 + 250 = 375 + moms = 468.75:-
neware är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-13, 00:51 #3
cols avatar
Medlem

Medlem
cols avatar

Aha, där var haken....
Oläst 2005-01-13, 01:01 #4
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

finns fult av fulingar därute.. väldans vanligt..

skulle köpa en adapter för 2.5" hårddisk (så den skulle passa i en vanlig dator) - såna kostar typ 20-40kr .. men överallt skulle dom ha porto på minst 80:-
Kostar kanske 10:- att skicka dom

Slutade med att jag trampade ner till lokala datoraffären och kollade om dom hade.. och det hade dom.. så 30min promenad och 20:- senare hade jag min adapter
mypay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-13, 01:17 #5
cols avatar
Medlem

Medlem
cols avatar

hehe jo, känner igen det där. Många som försöker få det att låta billigare genom att ta ut hutlösa priser för frakt eller genom att baka in någon startavgift av något slag.
Jag gick igenom wsw's sida ända fram tills "gå till kassan"... självklart va det ju där som det stod om startavgiften... typiskt <_<
Oläst 2005-01-13, 01:21 #6
Predrags avatar
Predrag Predrag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Medlem
Predrags avatar

Menar du att dom ska väga varenda datapryl dom säljer innan dom skickar iväg den? kan det vara så att dom har gemensam frakt 80 kr, oavsett om du beställer en grej som kostar 10 kr att skicka eller 200 kr?
Speciellt om det är postförskott, som då kostar 45 kr utöver frakten!

Idag är det väldigt vanligt att man har just gemensam fraktkostnad oavsett storlek på beställning, det är nästan standard (tror jag i alla fall, om jag har fel så säg till).

My Pay, tänk först innan du kallar någon för "fuling", det är ett gott tips från mig.

//Predrag
Predrag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-13, 07:05 #7
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Nej

Jag tycker det är fult att ta ut frakt på 80-150:- för något som väger lika mycket som en tom 33cl burk och som är mindre än den.

Jag har sett butiker där dom har frakt baserat på vad man köper eller där frakt ingår i priset osv
mypay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-13, 08:02 #8
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by mypay@Jan 13 2005, 07:05
Nej

Jag tycker det är fult att ta ut frakt på 80-150:- för något som väger lika mycket som en tom 33cl burk och som är mindre än den.

Jag har sett butiker där dom har frakt baserat på vad man köper eller där frakt ingår i priset osv
Men vad är det för fult med att ta betalt för sina kostnader? Att man sedan lägger på en % för att tjäna pengar hör väl mest till vanligheterna.. Dock skall det självklart redovisas i en tydlig information!!

En del företag som skickar "gratis" har förmodligen lagt in denna kostnad i produktpriset...

Oavsett "gratisfrakter", kostnads/viktbaserade frakter eller vad det nu är så är frakten en kostnad för företaget (fritt levererat) som måste täckas upp. Samma sak med emballage etc... Affärsmässigt så lägger man på lite extra för att man som företagare vill tjäna på sin verksamhet..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-13, 10:33 #9
Predrags avatar
Medlem

Medlem
Predrags avatar

Citat:
Originally posted by mypay@Jan 13 2005, 08:05
Nej

Så du menar att jag tillex borde programmera om hela mitt adminsystem, så att det beräknar vikt också? och sen sitta o väga varenda keps, t-shirt osv...? bra idé! Eller sitta o göra alla fakturor manuellt kanske och öka tiden det tar o behandla en beställning med sådär 10 gånger?

Givetvis finns det butiker som har det så fortfarande, men dom är ett undantag.
Så du kallar alla oss som har en gemensam frakt oavsett beställd mängd för lurendrejare och fula?

Ska du ändå inte tänka om lite, o ta tillbaks det du sa innan?

//Predrag
Predrag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-13, 11:05 #10
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Predrag
Citat:
Ursprungligen postat av mypay
Nej

Så du menar att jag tillex borde programmera om hela mitt adminsystem, så att det beräknar vikt också? och sen sitta o väga varenda keps, t-shirt osv...? bra idé! Eller sitta o göra alla fakturor manuellt kanske och öka tiden det tar o behandla en beställning med sådär 10 gånger?

Givetvis finns det butiker som har det så fortfarande, men dom är ett undantag.
Så du kallar alla oss som har en gemensam frakt oavsett beställd mängd för lurendrejare och fula?

Ska du ändå inte tänka om lite, o ta tillbaks det du sa innan?

//Predrag
Man skall inte lägga ord i mun på folk Predrag ;-)

Kan man erbjuda låga fraktkostnader så är det ju en konkurrenskraftigt och även marknadsföringsbart. Att programera om sitt system kan därför vara värt om man inte tänkt på det i början skulle jag vilja påstå. Som företage får man ju välja vilket system som passar en bäst och arbeta därefter.

Jag brukar beställa kuligheter utomlands via internet och då lägger företagen på fraktkostnad per vara via ett script på hemsidan. Beställer man över en viss summa så bjuder dom på frakten. Smidigt tycker jag.
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017