Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Posten - Postförskott

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-03-17, 02:06 #1
Predrags avatar
Predrag Predrag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Predrag Predrag är inte uppkopplad
Medlem
Predrags avatar

Reg.datum: Jan 2004
Tittade på min senaste faktura från posten, och ser att man ännu en gång höjt priset på postförskott. Från 38 kr till 45 kr ! Det var inte alls längesen man höjde från 28 till 38 kr.

Det ironiska är att posten hårdsatsar på att profilera sig själva som småföretagarens bästa vän...

Vad ska man göra åt detta då? citymail har bara 40% täckning i Sverige, så det går inte att välja en konkurent heller.

Predrag
Beastwear
Predrag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-17, 08:06 #2
PKazes avatar
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
PKazes avatar

Reg.datum: Nov 2003
Privpak som drivs av Schenker finns ju, men den tjänsten riktar sig i första hand till företag som skickar minst 8.000 paket/år. Men till våren ska det komma en tjänst som riktar sig till oss som inte skickar så stora mängder. Så här står det på deras hemsida:
Kod:
Privpaks tjänster riktar sig främst till företag med en paketdistributionen från 8 000 - 10 000 paket/år och uppåt. För mindre paketflöden till privatpersoner har en ny webbaserad tjänst lanserats på prov. Tjänsten som kallas "Hämtpaket" kommer att vara tillgänglig under våren 2004.
www.privpak.se

/Peter
PKaze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-18, 10:09 #3
tdhs avatar
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2003
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
tdhs avatar

Reg.datum: Jul 2003
Svårt det där. Postens ovilja att vara en bra tjänst är vad som hållit mig borta från e-handelsbranschen sedan 2000... Mer eller mindre i alla fall.

Den bästa varianten som jag har funnit idag är att helt enkelt ta betalt i förskott, via kort eller annan form av inbetalning, och sedan skicka. På så sätt slipper man 45 pix. Att skicka mot faktura rekommenderas däremot inte, det har jag dåliga erfarenheter av.

En liten sidonotering. DHL har köpt upp en massa transportföretag de senaste åren (att EU:s konkurrensmyndighet inte är på dem är ett under) och enligt min tryckare så kan man nu få dem att leverera till privatpersoner (dörr till dörr alltså) om man har tillräckligt med omsättning på paket. Det är något som i alla fall jag skall titta närmre på när jag har tid.
tdh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-13, 17:47 #4
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Någon som har testat privpak under ett tag nu? Jag är främst intresserad av deras lightmodell kallad hämtpaket. Jag är speciellt intresserad av deras tekniska plattform. API och möjlig integrering med oscommerce.
saflund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017