FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
OK, man kanske inte ska lägga ner hela sin själ i att hitta rätt företagsnamn, men det är ändå nått man (förhoppningsliv) ska få höra och se länge- så jag har ett problem. Ett företag som inte bara sysslar med webbdesign/webbproduktion/programmering utan även försäljning via en webbutik.
Mitt bästa förslag hitintills är Inferno HB, men inferno.se är upptagen. Så mina frågor: - Inferno betyder enligt Wikipedia "Helvete", inte så bra innebörd eller? - Kan man genom att regga företagsnamnet(det är ledigt) hos bolagsverket, kräva domänen av de somäger den nu? - Vad tycker ni om namnet? - Har du något bättre/annat förslag på ett sådant bolag? //Joel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Du kommer inte få heta Inferno HB med stor sannolikhet.
Du behöver ett särskiljningsord/kombination såsom Inferno Stockholm, Inferno x122 eller liknande. Du lär inte kunna kräva en domän retroaktivt genom en ATF-tvist. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inferno Productions HB skulle oxå kunna fungera :unsure:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag gjorde en sökning på näringslivsregistret (https://snr.bolagsverket.se/default.htm) och hittade flera registrerade firmor med firmadominanten "inferno". Detta betyder att du inte kommer kunna använda Inferno + "generellt ord" utan måste använda ett särskiljningsord.
Inferno Ditt Namn Inferno 41324zs Inferno Uppsala Någon sådan kombination kommer krävas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
I princip gäller regel, att om domän registreras innan ett företag med samma namn finns så kan inte företaget kräva domänen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|