FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Givetvis har jag sökt i wn och läst massor med trådar, men inte hittat något svar som kan tillfredställa mig.
Har en domän 4vip.org, den har många subdomäner, några med liten trafik , 3 community mm En av dessa subdomäner genererar ca 8000 unika besökare/månad =motsvarar 96000/år. Dessa unika besöker subdomänen lovestorm ca 5-15 ggr/mån så jag har räknat med 7 för att se vad det ger i antal besök/år 7*8000*12=672000 besök totalt ca. Vill sälja domänen alternativt sälja reklamplatser. Min fråga är, hur beräknar man värdet på domänen och hur beräknar man värdet av ev reklamplatser? Detta för att jag ska veta vilket som är mest lönsamt för mig att göra. Min andra fråga är , var säljer man i såfall en sån här domän alternativt hur säljer man reklamplatser? Ber om ursäkt om jag även frågar om reklamplatser, tillsammans med min fråga angående domäner, kunde kanske skrivit den delen av frågan på annan plats i forumet , men tycker dom hör ihop, då jag vill göra en jämförelse , av vad som är bäst. Tacksam för all hjälp o alla svar! Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan sälja din domän på missdomain.com eller sedo.se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
För att beräkna värdet av domänen måste man bedöma framtida möjliga intäktsmöjligheter. Alla tidigare investerade satsningar är s.k. "sunked costs".
Hur mycket tjänar du i dagsläget på domänen? Hur mycket bedömer du att du kan -tjäna- på den i framtiden? Dvs borträknat utgifter för vidare investeringar m.m.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
det skulle kunna ge 2-3 tkr/mån. Sedan funderar jag på vad jag kan sälja för reklamplatser och vad det skulle kunna ge, men har ingen uppfattning om detta då jag ej har hittat någon som säljer annonsplatser. Därför undrar jag vilket som ger mest , sälja domänen eller satsa på att sälja reklam o göra tjänster? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Släng in google adsense. Kolla vad du tjänar på det. 2-3x det priset är väl rätt så rimligt att sen sälja reklamplats för..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det du som driver alla subdomäner eller lånar du ut?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
det är nog svårt att ha mer reklam på sidan än vad du har idag och behålla några besökare.
Vad tjänar du på reklamen+ditt konto på mediaplazza idag? möjligen kan du tjäna mer per utrymme om du hittar fast betalande annonsörer men det är nog svårt. Som sagt tror jag värdet är ca vad du tjänar per månad multiplicerat med tre. + några hundralappar för domänen. Är det du som driver alla underdomäner? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Den kommer att försvinna för det är nog ett de mest olönsamma program jag deltagit i. Övrig reklam är mot mina egna subdomäner. Driver alla sub själv, tillsammans med min sambo. Kan inte tänka mig att "låna" ut sub på den domänen, då jag ju funderar på försäljning. Denna domän säljer jag inte 4vip.se för den passar till alla subdomäner man kan tänka sig. Ev kan jag tänka mig att "låna" ut subdomän där, i så fall skriv pm till mig. Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat: