FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Går det på något sätt att ta en screenshot mha php eller perl?
Servern kör Apache under Windows XP |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan ju svara med att jag har försökt detta med ASP och IIS i XP men det sket sig med att den processen webbservern körs i inte har nåt desktopwindow definierat. Om samma sak gäller för Apache vill jag dock låta vara osagt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vore det inte enklare att tex ha ett "riktigt" program liggandes på servern som tar imot ett anrop på nån port och då dumpar en fil bara?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag frågar eftersom om man vet varför kanske det är lättare att hitta en lösning på problemet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Däremot borde det väl finnas program som kan ta en screencapture var X minut och spara den? Inte så svårt att slänga ihop om man vet vad man gör heller. Då kan man köra det programmet "på skrivbordet" och spara filerna någonstans där webbservern kan läsa dem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
med en sån funktionalitet så skulle man kunna få en del rolig info om sina användare om man integrerar det i mitt php-stats program : )
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är det inte lättare (möjligare?) att spara en kopia av det renderade dokumentet som användaren matas med? PHP körs ju på servern och någon ss från användarens burk är väl en säkerhetsmässig paradox.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det går att göra i .net *relativt* enkelt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Killen är kanske intresserad av att göra nånting i stil med det som fjortis.us gör. Besöker en webbsida och skapar en jpeg-fil med sidans utseende och text?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|