Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

3 char .org

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-13, 21:28 #1
Crisses avatar
Crisse Crisse är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
Crisse Crisse är inte uppkopplad
Medlem
Crisses avatar

Reg.datum: Sep 2004
Hej jag undrar vad ni tycker om ett .org domän med 2 bokstäver och 1 siffra. Vill inte publicera namnet eftersom jag inte har registrerat det och använder ett betalprogram som kan se att det är ledigt. Undrar bara vad ni tror man kan sälja ett sådant domän för. PS. Det går att bilda ett ord av det eftersom bokstaven är en 4:a och är i mitten. DS
Crisse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-13, 22:09 #2
cols avatar
col col är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
col col är inte uppkopplad
Medlem
cols avatar

Reg.datum: May 2003
Det finns väl en bunt 3char .org lediga med en siffra (då även med 4:a i mitten)?
col är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-13, 22:21 #3
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by Crisse@Jan 13 2005, 22:28
Hej jag undrar vad ni tycker om ett .org domän med 2 bokstäver och 1 siffra. Vill inte publicera namnet eftersom jag inte har registrerat det och använder ett betalprogram som kan se att det är ledigt. Undrar bara vad ni tror man kan sälja ett sådant domän för. PS. Det går att bilda ett ord av det eftersom bokstaven är en 4:a och är i mitten. DS
Personligen är jag väldigt allegiskt till domännamn som har en eller flera siffror i sig. T.ex. shop4you och liknande. Att det dessutom är en .org adress gör inte saken bättre såtillvida det inte är just en organisation som står bakom namnet. Ja, så tråkig och konservativ är jag.

Anyway... huvudsaken är att du tror på namnet själv, vad andra tycker ska man lyssna på men ta med en nypa salt. Knepiga domännamn har sålts förut, ett domännamn är värt precis lika mycket som någon är beredd att betala som bekant.

Mvh /Stefan
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-13, 23:01 #4
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
VIP
Macckes avatar

$15-50 är nog standard för sådana namn, med viss reservering hehe. Hade varit klart mer värd om den varit helt utan siffror.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-14, 00:26 #5
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar

Reg.datum: Jan 2003
jag har själv me2u.org, vilket jag tycker är ett rätt fyndigt namn.
Hittade det av en slump och registrerade det direkt. Inte en anning vad jag ska använda det till... <_<
Om jag hade varit du och rammlat över ett 3char-org som är vettigt, så hade jag registrerat det. Kostnaden för att hålla på det i ett år och tänka på saken vad man ska göra med det, är inte så farlig.

EDIT: Ett exempel jag hittade: v4v.org är ledigt, men inte särskilt vettigt. Det skulle jag alltså INTE registrerat. Förstår du vad jag menar?
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-14, 02:13 #6
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

Citat:
Originally posted by Filip@Jan 14 2005, 01:26
jag har själv me2u.org, vilket jag tycker är ett rätt fyndigt namn.
Hittade det av en slump och registrerade det direkt. Inte en anning vad jag ska använda det till... <_<
Om jag hade varit du och rammlat över ett 3char-org som är vettigt, så hade jag registrerat det. Kostnaden för att hålla på det i ett år och tänka på saken vad man ska göra med det, är inte så farlig.

EDIT: Ett exempel jag hittade: v4v.org är ledigt, men inte särskilt vettigt. Det skulle jag alltså INTE registrerat. Förstår du vad jag menar?
tror det finns en del 3char org's kvar, i alla fall med siffror inbakat
jag har 1an.net - rätt roligt namn. Synd att inte 1:an var ett L istället.
hade en amerikan som frågade om jag ägde lan.net .. hehe. synd man inte gör det, den lär ha varit värd bra med pengar
Oläst 2005-01-14, 06:57 #7
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

.org domäner är dock inte så intressanta i vilket fall om man tänker sig uppköp för vidareförsäljning, eller för användning att marknadsföra produkter.
Anledningen är enkel. org = organisation och .com = commercial. Visst kan organisationer också behöva bra domännamn, men dem är inte lika nogräknade som företag som säljer produkter eller tjänster när det kommer till val av namn... tror jag i alla fall

"Heads up" för att .ORG släpper fritt IDN domäner under ä,ö imorgon ifall någon missat det..
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017