FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej jag undrar vad ni tycker om ett .org domän med 2 bokstäver och 1 siffra. Vill inte publicera namnet eftersom jag inte har registrerat det och använder ett betalprogram som kan se att det är ledigt. Undrar bara vad ni tror man kan sälja ett sådant domän för. PS. Det går att bilda ett ord av det eftersom bokstaven är en 4:a och är i mitten. DS
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det finns väl en bunt 3char .org lediga med en siffra (då även med 4:a i mitten)?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Anyway... huvudsaken är att du tror på namnet själv, vad andra tycker ska man lyssna på men ta med en nypa salt. Knepiga domännamn har sålts förut, ett domännamn är värt precis lika mycket som någon är beredd att betala som bekant. Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
VIP
|
$15-50 är nog standard för sådana namn, med viss reservering hehe. Hade varit klart mer värd om den varit helt utan siffror.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag har själv me2u.org, vilket jag tycker är ett rätt fyndigt namn.
Hittade det av en slump och registrerade det direkt. Inte en anning vad jag ska använda det till... <_< Om jag hade varit du och rammlat över ett 3char-org som är vettigt, så hade jag registrerat det. Kostnaden för att hålla på det i ett år och tänka på saken vad man ska göra med det, är inte så farlig. EDIT: Ett exempel jag hittade: v4v.org är ledigt, men inte särskilt vettigt. Det skulle jag alltså INTE registrerat. Förstår du vad jag menar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() jag har 1an.net - rätt roligt namn. Synd att inte 1:an var ett L istället. hade en amerikan som frågade om jag ägde lan.net .. hehe. synd man inte gör det, den lär ha varit värd bra med pengar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
VIP
|
.org domäner är dock inte så intressanta i vilket fall om man tänker sig uppköp för vidareförsäljning, eller för användning att marknadsföra produkter.
Anledningen är enkel. org = organisation och .com = commercial. Visst kan organisationer också behöva bra domännamn, men dem är inte lika nogräknade som företag som säljer produkter eller tjänster när det kommer till val av namn... tror jag i alla fall ![]() "Heads up" för att .ORG släpper fritt IDN domäner under ä,ö imorgon ifall någon missat det.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|