FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej, jag skulle behöva lite hjälp av någon som är uppdaterad inom domänbranchen. Om jag för-registrerar ett .eu domännamn kommer jag måsta betala för det sen när det släpps? Och vad kommer de att kosta ungefär när de släpps.
/Christian |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har inte följt med den senaste utvecklingen, men detta var vad NIC-SE meddelade för ett tag sen:
http://www.nic-se.se/nyheter/news/2004-07-09 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om jag inte minns fel så går det inte att förregistrera denna domän. Bara företag som utnyttjar detta för egen vinning..
Därav förekommer det ofta text i stil med " Om du inte får din önskade domän registrerar vi valfri .com-domän gratis".. ![]() *oupps, läste inte inlägget från ´neware´innan jag skrev mitt.. :huh:* / edit |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Med andra ord betalar du för ingenting och får någonting annat gratis, eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Men jag läste newares inlägg och jag ska nog inte för-registrera något .eu domän. Det blir nog bara strul av alltihop tror jag. Jag får helt enkelt hålla mig tills allt är underskrivet och man kan registrera .eu domäner
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det var inte meningen att vara sarkastisk, utan jag hoppas du förstod min ironiska tanke bakom mitt inlägg ovan.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Förhandsbokningar som ska ha förtur (Sunrise period) kommer priset troligen att ligga på 500-1000 kr som inte återbetalas vid avslag. Alla ansökningar måste nämligen gås igenom för hand för att kontrolleras att den som har sökt namnet har rätt till namnet. Efter sunrise perioden så kommer det att bli billigare då man kan anväda det automatiska XML systemet för att posta ansökningarna. Priserna där kommer troligtvis att ligga på runt 100 kr. Detta är väldigt osäkra priser, men mycket tyder på att det kommer att ligga någon stans i närheten. Vill påminna om att man fortfarande inte får ta upp förhandsbokningar då ingen är accrederad ännu som ombud. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
VIP
|
Oseriösa spelare som kör med "förregistrering" :angry:
|
|||