FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
hej,
har ett litet problem... jag vill lägga till tabellrader och celler och dessutom kunna ta reda på vad som finns i tabellen. har dock problem med mozilla ... det verkar dock som om TBODY inte innehåller några noder, jag vill inte fundera mer på det här nu så jag undrar om det är någort som är välkänt eller har jag gjort något fel nånstans? http://ccmmss.info/test7.html Kod:
<script type="text/javascript"> function aFormMethod(test){ var a=document.getElementById('table2') alert(a.nodeName ) var b=a.firstChild; alert(b.nodeName ) var c=b.firstChild; alert(c.nodeName ) var d=c.lastChild; alert(d.nodeName ) } </script> <table id="table2" border='2'> <tbody> <tr id='tr1'><td>hej</td><td>da</td></tr> <tr><td>hej</td><td>da</td></tr> </tbody> </table> <form action="xxx" method="get"> <input type="button" onclick="aFormMethod('astring')" value="Show method"> </form> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
okidok - jag kan ju tillägga att jag är medveten om att jag är mycket medveten om att det funkar i IE - men måste säga att jag är riktigt förvånad att det inte funkar i mozilla/firefox - som anses bättre på w3c dom (väl?).
generellt : finns det någon bra tabell på vilka metoder, attribut, händelser som funkar på respektive webläsare och dessutom vilka större buggar som finns? gott nytt år! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|