FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Begärde respons här för ett bra tag sedan på sidan...men nu är det så att själva sidan äntligen är klar och det har gjorts en hel del ändringar osv sen sist och allt ska fungera mycket bättre...vore tacksam om vi kunde få lite respons på sajten, såsom funktioner, utseende, vad kan göras bättre m.m.
Vad tycker Ni om placeringen av googleannonsen? Finns det bättre ställe att placera den på? tack på förhand Länk: http://www.magazino.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker det ser mycket snyggt ut. Dock tvivlar jag på placeringen av adsense-annonsen. Är det meningen att folk ska klicka på den så bör man inte ha den undanskymd.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sidan i sig ser bra ut, men som Qo-naq säger så ligger adsense-annonsen helt fel, den passar inte in där. Finns det inga möjligheter att få in den i mittkolumnen ovanför TIDNINGAR, MAGASIN O FANZINES, men den kanske är lite för bred?
Det är ju annonsvisningar som är vad dina besökare betalar dig för dina tjänster, då kan du ju inte gömma annonsen :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
anser att du har placerat "din guide i tidningsdjungeln" lite konstigt vilket gör att den upplevs som en banner för sig. Har du testat att lyfta den över texten? Det brukar se mer naturligt när man har en bild ovanför en sammanghängande text än under texten (har dock ett annat förslag som kommer längre ner i texten). Sedan tycker jag att reklambanners/bilder inte borde ligga spridda över hela sajten (räknar "din guide i tidningsdjungeln" som en banner), dvs antagligen så skall dom ligga centralt på sidan eller vid sidorna (elr både och). Just nu har du en banner högst upp till höger, en i mitten och en längst ner till höger. Du måste försöka hitta en rak och strukturerad linje för hela sidan. Förstår du vad jag menar? Mitt förslag är att du flyttar ut bilden "din guide i tidningsdjungeln" till en ny table som du placerar på höger sida utanför hela inner-sajten; minska ner den till lagom storlek. Där under kan du brassa på med en googlebanner och då kommer det nog att se bra ut. Jag brukar se banners som en del av formgivningen. Under rubriken "TIDNINGAR, MAGASIN O FANZINES" borde du sätta ut en bild till brödtexten så som du har gjort med MP3-tidningen, på så sätt fyller du ut behovet av mättnadskännslan som din sida redan framhäver så väl. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Bra o lättnavigerad sida med behagliga färger.
Dock har du missat 2 st fisketidningar, Allt om Fiske och Fiskefeber. Och vart är Slitz och Moore? //Predrag |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Slits är på gång och Moore är kontaktade men de svara inte på mail. /Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker du verkat missa massor av tidningar. En snabb koll så såg jag att fler resetidningar saknas (minst 4) och även en del ekonomitidningar saknas. Annars tycker jag sajten ser bra ut. Lättnavigerad och tydlig. Men vad har sajten för syfte, och hur ska du tjäna pengar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Syftet med sajten? Det ska väl vara en typ av portal där du kan träffa andra människor som är intresserade av tidningar. Syftet är också att du ska på ett enkelt sätt kunna hitta just den tidning du söker för att prenumerera på. Tjäna pengar? Som det är nu är det väl lite reklam som ger intäkter men inte mycket. Dessutom kan du på många av våra tidningar klicka på en prenumerationslänk. Där får vi provision på varje prenumeration. Har du några förslag på hur man kan använda sidan? Tjäna pengar? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|