FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag närmar mig nu mitt första nyår med enskild firma och sitter nu här och skrämmer upp mig lite.
Mitt räkenskapsår går ut nu och jag undrar om det finns någon blankett som ska skickas in. Jag har varit inställd på att blanketterna som ska vara inne kommer till mig på posten en tid innan. Är det något som ska skickas in innan nyår när första räkenskapsåret är slut? Är det något som ska skickas in som är vanligt att man missar i början? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Numera ska alla deklarera samtidigt oavsett om man gör en förenklad deklaration eller inte, så den 2 maj är väl datumet som gäller även för dig. Deklarationen av din enskilda firma är egentligen bara en bilaga till din egen deklaration eftersom en enskild firma inte är någon egen juridisk person som själv ska lämna deklaration. Däremot kommer du inte att få några blanketter för att deklarera firman, de får du själv hämta ner på nätet.
Det enda du ev ska skicka in nu (men det behöver inte vara innan årskiftet) är en ny preliminär deklaration så att din F-skatte debitering blir rätt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|