FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Har ett nytt projekt på gång där jag vill skydda PHP koden, jag har letat en hel del efter en "enkel" krypteringsmetod för att skydda vissa PHP-filer, har iof hittat en del lösningar men de har varit lite för komplicerade. Hittade denna som fö prisjakt använder, men det känns som att det är lite överkurs för detta projekt. turck-mmcache.sourceforge.net/index_old.html Någon som vet något enkelt script för att kryptera sina php-filer? Mvh Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kryptera låter tungt. Med Zends programvara kan man spara outpur från PHP-parsern och cacha denna. Jag är inte helt säker nu, men jag tror att man kan spara PHP-filer färdigparsade i deras IDE. Om någon skulle sno koden kan han ändå köra koden, men ändra i den blir svårt för den är inte läslig för människor.
Edit: Det var visst precis så som turck-mmcache fungerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
/Zoran |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tja
Tack för svaren, har tänkt om lite och jag skippar nog krypteringen om jag inte hittar något väldigt enkelt. Är ingen världsmästare på php utan det är mest "klippa och klistra" som gäller för min del, lever på mina snart 10-år gamla C++ kunskaper så gott det går... ![]() mvh Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
<!--QuoteBegin--turck-mmcache.sourceforge.net You can encode PHP scripts using encoder.php in order to distribute them without sources. Encoded files can be run on any site which runs PHP with Turck MMCache 2.3.10 or above.[/quote] Installationen verkar ju enkel så det här låter som ett klockrent alternativ. Jag tänker installera Turck MMCache för testning när jag får tid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Eftersom jag omnäms i tråden så får jag hoppa in
![]() MMCache är Guld, jag rekommenderar den verkligen framför allt som cache, eftersom man slipper parsa php-koden varje gång den körs. Efter jag börja köra mmcache så belastar Apache processen nästan inget alls! //Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har du ovälkomna besökare på webservern så är ju det ett problem du borde lösa, du ska ju inte kryptera din kod bara för det. Eller vill du kryptera den kod du ska ge till kunder, eller vad? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|