FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Efter att ha läst massor av idiotiska inlägg om detta "egenreklam" så kikade jag på WebMazters profil där det står att han har ett 5-siffrigt besöksantal samt domänen "zetnet.net".
Jag tog mig då friheten att skriva till dem och fråga om denna ungdomligt stavande "WebMazter" (lägg märke till versalen och "z") verkligen var en av dem. Fick svar idag av ian at zetnet.net som dementerar detta helt, efter att jag mailat deras kundtjänst. Kan vidarebefodra epost till dem som vill se detta, om någon mot förmodan skulle orka bry sig. Tycker det är trist bara när folk slår ner på andra och det sen visar sig att de överdrivit och ljugit från början redan när de skapade sin profil. Tycker admins kan göra något åt denna WebMazter, han bör åtminstone ta bort zetnet.net från profilen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
I våra enkla regler står det under punkt 5 att man skall presentera en kommersiell hemsida och detta gäller självklart även WebMazter.
Jag förväntar mig att han omgående ändrar detta så att det blir korrekt. Är det inte aktuellt att ändra det så finns ju alltid möjligheten att sätta "Read only" som status på honom, men vi måste ge honom som alla andra en chans att fixa till det. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med tanke på hur det ser ut i många profiler så är det en hel del som blir read-only...
Var tvungen att slå upp ordet för att se om jag ligger i riskzonen... Enligt susning så betyder det: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Historiskt har vi haft ganska stor överseende huruvida medlemmen har en kommersiell site, sort intresse eller stor kunskap funkar lika bra, dvs att medlemmen anstängt sig i ansökan, men detta är en helt annan sak, att utge sig för att representera ett företag som man inte har någon anknytning till är illa. Thomas
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Då känner jag mig lite lugnare... Vad skulle jag annars göra av min tid :P
Vad gäller WebMazter så får han väl redogöra för hur han är sammankopplad med zetnet.net, helt enkelt. Man ska inte döma på förhand, även om det är lättare ibland. Alternativt får han göra officiell avbön, vilket verkar vara populärt just nu... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Då jag nu äger och är delägare i företag, så förstår jag icke tjafset.
Själv har jag motvilligt, efter kritik, lagt ett av dem i min WN-profil... Tänk efter före, vad vissas naiva resonemang åsamkar branschen. Jag erbjuder överseende och förståelse för andras oerfarenhet... MVH: WebMazter Ödmjukhet, en intellektuell kapital tillgång... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Såvitt jag kan se så är fortfarande zetnet.net "Din sida" enligt profilen, tror att det är fler än jag som vill se att du presenterar en egen sida i din profil. Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Vid min WF-entré angav jag i min WN-profil en sida där jag,
även om det är ett tag sen, varit delaktig i dess skapande. Jag förmodade att man, i "Webmasters Network", då skulle presentera något verk man som Webmaster medverkat till. Av någon, för mig okänd, anledning ogillades det av någon. Efter studerandet av andras profiler, så ändrade jag, då... Till ett av de fler företag jag har ett gott ägarförhållande till. Detta mottogs då positivt & har sedan dess ej ifrågasatts... Jag kan ha förståelse för de reaktioner som dels mitt "nick", dels mitt varierande uttryckssätt & företag väcker hos vissa. Det fenoménet är troligtvis enbart en fråga om erfarenhet... Egenreklam... Slår negativt för vissa, för oss andra positivt. Har någon lagt märke till vissa reklambyråers produktion vi kan med förundran och skämtsinne inhämta på TV-kanaler? Jag kan ha förståelse för vissas naiva reaktioner på/i ämnet som är en grund för ett företags relationer, status & hälsa. Ämnet som sådant, bör kunna diskuteras med öppet sinne. Det finns, faktiskt, rätt många sätt att framföra, budskap... Jag hoppas, i fortsättningen, att vi alla kan medverka till en gemytlig tillvaro på WN och dela med oss av vår erfarenhet. Om WN påstås utgöra en platform för svenska webmasters så kan och bör dess förmåga belysas med viss ödmjukhet. MVH: WebMazter Ödmjukhet, en intellektuell kapital tillgång... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför denna energi på en enskild medlem? Att bemöda sig med undersökande journalistik huruvida medlemen är verksam i angivet företag mm förstår jag inte... Finns det verkligen inget trevligare att skriva om?
Att Webmazter tycks ha blivit "stor" nu med alla sina företag reflekteras väl i dom senaste inläggen... Intellektuella sådana... ![]() Men lämna över driftansvaret på moderatorerna, och fyll forumet med dess kunskap, tips, hjälp, och framför allt sunt förnuft i stället... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Webmazters svar tycker jag fortfarande är mest dynga... vadå "gott ägarförhållande till"? Skulle det innebära att du äger zetnet? sitter i styrelsen? undvik att svara så luddigt så kanske du slipper svar som misstolkas. Kan inte hitta ett enda vettigt inlägg bland WebMazters senaste 10. Hur var det förresten med benämningen av medlemmarna här på WN? Har för mig att man -inte- skulle använda sig av "påhittade" namn a la Luna rstorm utan ett beskrivande för verksamheten eller personnamn. Näe, är väl ganska tydligt fall där det behövs lite krafttag nu...annars kan ni lika gärna döpa om sajten till WebmazterNetwork
![]() |
![]() |
Svara |
|
|