FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ni som använt de, hur får man bort den fula stat bilden som är länkad till statistilken? Verkar inte gå
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Man köper pro versionen så slipper man den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
jag tror att många om de vill betala väljer webhotellets egen lösning så man slipper lägga in massa kod på sidorna. Annars så finns det nog få som vill betala för sådant tror jag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
webhotell erbjuder ju riktigt bra verktyg, jag kan se i stort sätt allt på min statistik, sen finns det säkert de som har mindre bra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Styla bort bilden genom att använda dig av positionering.
Då funkar det! /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Tycker det är tråkigt att denna typ av trådar skall behöva uppstå men vet att jag inte är bättre själv, ändå det är konstigt att inte dessa företag lyckas skapa ett alternativ som en webmaster verkligen inte tycker förstör designen, borde ju ligga i företagets intresse, denna sak är samma sedan 1995.
En 1x1 img ihop med en textlänk då skulle det ju inte vara några problem alls. Statistics deliverd by Company. Det skulle man ju kunna få in snyggt i designen och det skulle säkert ge bättre än bilden som finns idag. Men iofs det är väl inte glada freeloaders man vill ha, utan glada betalande kunder, så man har glömt vem det är som skickar det betalande kunderna till köpstället, känns dom att bita handen som föder en. Thomas
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() Att sedan en stor % fixar detta genom att på ett eller annat sätt helt ta bort logon tycks inte få er att vakna heller. Jag skrev inte att det skulle vara utan linkback, jag skrev att det skulle vara en linkback i form av en textlänk. Att kräva en logo känns så otroligt 1995 och då känns det som man inte gjort något sedaste 10 åren för att tillmöstesgå problemet. Sedan vet ju alla som jobbar med SEO att en textlänk skulle vara minst lika värdefull och det optimala är en blandning av img + test med anchor för att blir ett ställe som kan fördela bra ranking. Se på nedstat, VDn's lön kan ju förmodligen numera betalas genom att sälja pagerank länkar på indexsidan, det var ju ett halvårsedan drygt dom hittade den marknaden och gjorde om hela sin sidas utlänksystem. Städar lite i denna tråd nu när vi pratar om vettiga saker. Thomas
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Jag hade inte haft några som helst problem att ha en textlänk på WN där det står "stats by firmanamn" där jag kan få länken att stämma med övriga designen, men att lägga till en logo nope, då väljer jag hellre att inte använda tjänsten eller på ett eller annat sätt lösa genom att bryta mot avtalet om bildstorlek. Citat:
Ser själv inte detta som nåt felaktigt sätt eller i vart fall inget som andra medier inte gör 1000 ggr värre så undersökande artiklar tror jag inte vi skall hoppas på, vi som kan endel om det väljer att sälja det i stället ![]() Och andra sidan är det givet att man skall titta på om man fortsättningsvis vara med att erhålla den i princip enda gratistrafik av värde som finns kvar på internet idag. Thomas
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Citat:
Fick några PM av kära WN'are som undrade vad jag yrade om i inlägget ovan och hävdade att vartannat ord saknades, och skall jag skriva så kan jag likaväl skriva ut vad jag vill ha sagt, så okey här kommer logiken då! A Nedstat counter tjänst. B Kelkoo, säljer placed ads. Nedstad har idag 365 000 backlinks som dom erhållit pga att deras räknarkod har en href, detta resulterar i PR9, kelkoo har problem att få in hela sin portal i sökmotorerna för att den innehåller så enormt många sidor, mer PR mer sidor. Lösning, kelkoo köper annonsplats på nedstat och länkar till alla sina landsportaler, nedstat ändrade för ett halvår sedan så sidan inte läcker PR till counteranvändarna = kelkoo.com går till PR9/8/7 beroende på portal och får massa mer sidor indexerade och sökbara, och kan ge sina kunder ännu bättre service i jakten på trafik. Alla tjänar pengar som 17 och säljaren och köparen är glada!. En komisk grej som hör till saken, jag har en tvguideservice här i sverige, för 1 år sedan ca så hade jag en nedstat räknare och iom att sidan är högtrafikerad låg jag med på top10 listan, då låg sidan med top10 listan i PR10! På denna tvguiden säljer jag textlänkar, och det slumpade sig så att när googlebot gjorde riden för att räkna ny PR på internet låg en av mina annonsörer där med en icke annonssystemsredirectad länk dvs en helt vanlig href. Det slumpade sig så att denna person fick PR8 på sin site och de kommande månaden/rna sålde ägaren länkar till intresserade köpare för 3 ggr så mycket som personen köpt textlänken av mej för plus den ökade försäljning själva annonseringen gav. Komiskt va!? haha Thomas
![]() |
Svara |
|
|