Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ang. nedstatbasic.net

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-30, 19:33 #1
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davves avatar

Ni som använt de, hur får man bort den fula stat bilden som är länkad till statistilken? Verkar inte gå
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-30, 19:45 #2
Flotec Flotec är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
Flotec Flotec är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
Man köper pro versionen så slipper man den.
Flotec är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-30, 19:55 #3
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar

Citat:
Originally posted by Davve@Nov 30 2004, 20:48
det hjälper inte att ens ta bort den koden, bilden syns ändå. jag minskade den och ställde som 0, hjälper inte
Skaffa en extremetracker istället
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-30, 23:27 #4
Davves avatar

Davves avatar

jag tror att många om de vill betala väljer webhotellets egen lösning så man slipper lägga in massa kod på sidorna. Annars så finns det nog få som vill betala för sådant tror jag.
Oläst 2004-12-01, 13:38 #5
Davves avatar

Davves avatar

webhotell erbjuder ju riktigt bra verktyg, jag kan se i stort sätt allt på min statistik, sen finns det säkert de som har mindre bra.
Oläst 2004-12-02, 00:57 #6
creowebs avatar
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
creowebs avatar

Styla bort bilden genom att använda dig av positionering.

Då funkar det!

/Jonas
creoweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-02, 01:09 #7
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

Tycker det är tråkigt att denna typ av trådar skall behöva uppstå men vet att jag inte är bättre själv, ändå det är konstigt att inte dessa företag lyckas skapa ett alternativ som en webmaster verkligen inte tycker förstör designen, borde ju ligga i företagets intresse, denna sak är samma sedan 1995.

En 1x1 img ihop med en textlänk då skulle det ju inte vara några problem alls.

Statistics deliverd by Company.

Det skulle man ju kunna få in snyggt i designen och det skulle säkert ge bättre än bilden som finns idag.

Men iofs det är väl inte glada freeloaders man vill ha, utan glada betalande kunder, så man har glömt vem det är som skickar det betalande kunderna till köpstället, känns dom att bita handen som föder en.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-02, 10:33 #8
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by Fulton@Dec 2 2004, 09:06
Det finns inga gratis luncher, gratis stats är oftast = "visa min logo". Med tanke på hur små dessa är är det svårt att riktigt förstå problemet. Vill man ha gratis stats så finns ju alltid AWstats och andra enklare produkter.
Jo precis det är det jag menar, du är branschen och förstår inte problemet, det är precis det jag skrev

Att sedan en stor % fixar detta genom att på ett eller annat sätt helt ta bort logon tycks inte få er att vakna heller.

Jag skrev inte att det skulle vara utan linkback, jag skrev att det skulle vara en linkback i form av en textlänk. Att kräva en logo känns så otroligt 1995 och då känns det som man inte gjort något sedaste 10 åren för att tillmöstesgå problemet. Sedan vet ju alla som jobbar med SEO att en textlänk skulle vara minst lika värdefull och det optimala är en blandning av img + test med anchor för att blir ett ställe som kan fördela bra ranking.

Se på nedstat, VDn's lön kan ju förmodligen numera betalas genom att sälja pagerank länkar på indexsidan, det var ju ett halvårsedan drygt dom hittade den marknaden och gjorde om hela sin sidas utlänksystem.

Städar lite i denna tråd nu när vi pratar om vettiga saker.

Thomas
Oläst 2004-12-02, 15:22 #9
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
I branschen men inte "den" branschen. Vi tog bort gratis versionen då den inte gav resultat som motsvarade kostnaden. De andra kommer troligen att göra det när de börjar räkna på saker och ting.
Jepp jag pratar om problemet som en helhet, just ditt företag valde ju en väg, jag tror och andra sidan att man kunnat göra en bra sak av det andra också men det är ju min bedömning.

Citat:
Min uppfattning är att det är marknadsfolket som driver detta att logo skall synas, man vill helt enkelt ha exponering. Exponering = betalning för "fri tjänst". Håller inte med dig att logo är så otroligt 1995, se bara uppe till vänster på WN... Men du menar nog att man "tvingar" på andra, och där har du nog en poäng.
Japp den köper jag rakt av, marknadfolket är ofta insnöade i vad som gäller i andra medier än internet, på WN har vi själva varit med och givit förutsättningarna för vad som skall synas, det jag menar är att hade man givit samma möjlighet till webmasters som skall länka tillbaks till en räknare så hade fler större siter använt räknaren, dvs att själva lägga sin egen stil på länken.

Jag hade inte haft några som helst problem att ha en textlänk på WN där det står "stats by firmanamn" där jag kan få länken att stämma med övriga designen, men att lägga till en logo nope, då väljer jag hellre att inte använda tjänsten eller på ett eller annat sätt lösa genom att bryta mot avtalet om bildstorlek.

Citat:
Däremot så är det en intressant reflektion du gör vad gäller page ranking, det verkar vara flera som försöker tjäna pengar genom att slinka in i de skarvar som finns. Undrar när datapressen kommer att skriva undersökande artiklar, tänk bara en "Janne Josefsson" på SEO marknaden!
Kolla nedstat det är ett exempel på hur man löset det snyggt, eller kolla tv3.se där är ett sätt hur man löst det på ett mindre snyggt sätt, exempeln är många och detta har pågått så länge sökmotorer funnits.

Ser själv inte detta som nåt felaktigt sätt eller i vart fall inget som andra medier inte gör 1000 ggr värre så undersökande artiklar tror jag inte vi skall hoppas på, vi som kan endel om det väljer att sälja det i stället och det är mer komplext än att en journalist kan återskapa den totala logiken på nån månad eller två. Visst man kan lägga en screendump på tv3.se och kalla dom för sökmotorbluffare, men i den normale människans ögon ser det ju ut som helt vanlig reklam och är det också iofs, det är ju bara för ett vaket öga man ser att dessa länkar ligger där med ett enda syfte. Hur som kan man inte säga att man ens skrapat på ytan av den industri som finns gällande detta.

Och andra sidan är det givet att man skall titta på om man fortsättningsvis vara med att erhålla den i princip enda gratistrafik av värde som finns kvar på internet idag.

Thomas
Oläst 2004-12-02, 16:53 #10
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Nej, men jag har sett exempel på journalister som börjat kolla på detta växande fenomen med sökords positionering:

www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_8563262.asp
Japp hehe, dom missade en grundläggande grej, man skall inte riskera befintliga varumärke då ett domänamn kostar $6.95 på enom, en varumärke.tld/?affid=xyz hade ju löst problemet, men men alla gör misstag.

Citat:
I rent studiesyfte så har jag kollat hur ett flertal "seriösa" SEO jobbar och det är helt klar att vissa tänjer på begreppet. Dessutom så drabbas kunderna hårt av att bli portade, och då bara för att de blivit offer genom att inte säkerställa att de tjänster de köpte inte stred mot de regler som resp. sökmotor satt upp.
Att en domän blir bannad hos sökmotorer är kanske inte så vanligt, men det kan vara lurigt om man inte gjort som beskrivet ovanför Quoten.

Citat:
Det vore bra för branschen om man kunde få fram något slag affärsmässigt regelverk som både informerade kunderna om vilka krav de skulle ställa på leverantören men även hur leverantören skulle förhålla sig till gällande sökmotor regler så kunden lämnas skadefri.
Majoriteten av de du ser lyckas i sökmotorerna är inte seofirmor som jobbar åt företag, det är seofirmor som jobbar åt sig själva, alt seokunniga kvinnor/män som jobbar för företaget. Att lyckas och stanna kvar är ett heltisdjobb och dit kommer man inte om man inte har stort intresse, nu syftar jag på konkurentutsatta sökfraser där dom riktiga pengarna finns. SEO firmor kan vara skillanden för "vanliga" småföretagre som behöver hjälp. Med detta säger jag inte att det inte finns kunskap på SEO firmorna, men för pengarna kunden betalar kan man inte spendera den tid som krävs för att bli topprankad på exklusiva keywords.

Fick några PM av kära WN'are som undrade vad jag yrade om i inlägget ovan och hävdade att vartannat ord saknades, och skall jag skriva så kan jag likaväl skriva ut vad jag vill ha sagt, så okey här kommer logiken då!

A Nedstat counter tjänst.
B Kelkoo, säljer placed ads.

Nedstad har idag 365 000 backlinks som dom erhållit pga att deras räknarkod har en href, detta resulterar i PR9, kelkoo har problem att få in hela sin portal i sökmotorerna för att den innehåller så enormt många sidor, mer PR mer sidor.

Lösning, kelkoo köper annonsplats på nedstat och länkar till alla sina landsportaler, nedstat ändrade för ett halvår sedan så sidan inte läcker PR till counteranvändarna = kelkoo.com går till PR9/8/7 beroende på portal och får massa mer sidor indexerade och sökbara, och kan ge sina kunder ännu bättre service i jakten på trafik.

Alla tjänar pengar som 17 och säljaren och köparen är glada!.

En komisk grej som hör till saken, jag har en tvguideservice här i sverige, för 1 år sedan ca så hade jag en nedstat räknare och iom att sidan är högtrafikerad låg jag med på top10 listan, då låg sidan med top10 listan i PR10! På denna tvguiden säljer jag textlänkar, och det slumpade sig så att när googlebot gjorde riden för att räkna ny PR på internet låg en av mina annonsörer där med en icke annonssystemsredirectad länk dvs en helt vanlig href. Det slumpade sig så att denna person fick PR8 på sin site och de kommande månaden/rna sålde ägaren länkar till intresserade köpare för 3 ggr så mycket som personen köpt textlänken av mej för plus den ökade försäljning själva annonseringen gav.

Komiskt va!? haha

Thomas
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017