FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej
Jag skulle behöva lite tips .. Det jag söker är någon som kan "hosta" en stadig serverlösning med höga trafik och tillgänglighetskrav. Kort om vad jag behöver är minst 2 servrar på plats den ena servern kommer att kräva en initial lagringsyta på ca: 3Tb. detta behöver köras på Windowsplattform och skall köra applikationer byggda i ASP.NET ... UpTime på 99,99% eller liknande är önskvärt och trafikvolymen kommer till en början troligtvis inte att överstiga 3-4 Gb/dygn för att succesivt öka. Finns det bra företag som skulle kunna hosta en sådan lösning? antingen i den formen att jag själv tillhandahåller all maskinvara eller en komplett leasing av systemen... Tacksam för tips |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Eftersom WN inte tillåter svar direkt ifrån de som kan erbjuda detta är nog mitt tips att se i tidigare trådar som finns och pussla ihop olika frågor så finner du garanterat svar på dina frågor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har rotat lite bland de gamla trådarna runt om på WN och inte direkt hittat något som verkar vara rätt därför hoppas jag på lite tips antingen här i forumet eller via mail
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan vara svårt att hitta rätt leverantör i denna djungel av hotell, men en gyllene regel är oftast att man får vad man betalar för...
Titta efter saken som hur företagens support är, om de har många nöjda eller missnöjda kunder. WN är perfekt för detta... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Port80 Co-location rekommenderas!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Skall kika på det förslaget, tackar
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kommunikationen mellan Port80 och Telia verkar inte vara riktigt som den ska, även om störningarna minskat senaste veckorna...
Själv är jag lite skeptisk till port80 som ISP tillsvidare...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
TraceRoute thepiratebay.org:
9 96 ms 103 ms 147 ms netnod-ix-ge-b-sth-1500.port80.se [194.68.128.14 10 32 ms 33 ms 158 ms ge1-got.cr1.shg-got.se.p80.net [82.96.3.92] 11 29 ms 86 ms 31 ms trackerwww2.thepiratebay.org [83.140.65.6] ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|