FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
hej,
antar att de flesta här har ett antal epost-adresser ni kan bli kontaktade på. (tex privat och som webmaster) Men hur samlar ni de olika. Samlar ni dem i olika mappar i ett epostprogram (tex outlook) eller har ni bara webbaserat gränssnitt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
outlook, det är bara att skapa olika regler så sorteras de upp i olika mappar!
/Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan du köra IMAP läggs varje epostkonto i en egen mapp...
Dessutom kommer du åt mailen oavsett var du är! Gäller nog dom flesta klienter.. I annat fall kan du ta emot alla inkommande mail i samma inkorg, och sedan flytta dom till respektive mapp.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
finns det några för och nackdelar att köra flera klienter på samma burk tex outlook för den privata och thunderbird för webbsidans mail..?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
- man får motionera händerna med klickandet fram och tillbaka mellan mailprogrammen Nackdelar: - man får problem med att hålla reda på var ett speciellt mail låg - man får problem att söka igenom sina mail Jag ser ingen vinst i att köra flera mailklienter, kör outlook (eller annat program) och använd reglerna. Då finns allt samlat på ett ställe. Så gör jag idag och har inga problem med det (möjligen att komma på hur jag vettigast ska sortera mina mail) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Körde själv med Outlook tidigare men har nu helt övergått till Thunderbird för att lätt växla mellan Linux & Windows.
Det finns fortfarande några brister i Thunderbird men det är helt klart ett väldigt bra alternativ till Outlook. Har också börjat överge Opera till fårmån för Firefox, dock saknar jag att man inte kan ställa storlek på tabbade fönster såsom man kan i opera. Men känns skönt att köra open source, mindre pengar till storföretagen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är helt otroligt hur bra Outlooks spamfilter har blivit helt plötsligt. Jag får inte ett spam i inkorgen längre, från tidigare 30 per dag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag drar allt till samma plats i Squirrelmail (webbmejlsinterfejs, läser POP3) och har olika profiler som jag sorterar/svarar med. Ingen märker någon skillnad.
För jag gillar webbmejl. Använder en del alias också i de fall svarsadressen inte måste vara identisk... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag tröttnade 2002 och kör nu mer bara ett mailkonto och en mailadress.
Kör oxå bara med kontaktformulär så den adress ligger inte ute nånstanns, dessutom såg nu att det legat nere sedan 14 november utan att jag märkt det. Thomas
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |