FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag håller på och tillverkar en omröstning i asp.net. När man klickar på en radiobutton till ett av alternativen så ska ens röst sparas, men problemet är att den verkar inte köra min funktion, så här ser koden ut:
Kod:
<asp:radiobutton id="vote" text='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "svar") %>' oncheckedchanged="Vote" autopostback="True" runat="server"></asp:radiobutton> Hur kan jag annars skriva funktionen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Asch skriver du inline? Har väl i det stora begränsade kunskaper i .net men hade du kört codebehind så kanske jag kunde se felet lite bättre...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad är det som inte körs?
Autopostback? Text? Lagringen i db? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Såvida du inte kör en dynamiskt laddad RadioButton kontroll så är det bara att lägga ut den vart du skall ha den i Designläget ändra till Autopostback= TRUE
<form id="Form1" method="post" runat="server"> <asp:RadioButton id="RadioButton1" runat="server" AutoPostBack="True"></asp:RadioButton> </form> Dubbelklicka på Radiobutton kontrollen i Designläget så skapas "Checked Change" funktionen med automatik private void RadioButton1_CheckedChanged(object sender, System.EventArgs e) { Response.Write(this.RadioButton1.Checked); // Skriver ut True när du klicka på den Sedan kan du göra vad du vill t ex spara den i databasen } // |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
*bump*
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om du skapar knappen dynamiskt så måste du väl också skapa upp ett event för den och sedan läsa eventet typ på pageinitialize eller max senast på pageload-eventet
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|