FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Skall köpa reklam i ett riktat nyhetsbrev som går ut till 65.000 prenumeranter, det är ett html-brev och jag får ganska stort utrymme och bra placering.
Dessutom skall mitt eget nyhetsbrev skickas till samma antal prenumeranter med en viss modifiering där jag talar om att det är ett "köpt nyhetsbrev". Prisbilden ligger på 5.000.- + moms för detta, låter det rimligt? Har aldrig köpt reklam via nyhetsbrev tidigare och har lite svårt att uppskatta värdet. Givetvis loggar jag besökarna för att i efterskott kunna se om det gick ihop. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nyhetsbrev har rent historiskt sett haft mycket bättre respons än t.ex. banner-annonser men med dagens HTML-brev och annonsvana användare är nog inte skillnaden lika enorm. I vilket fall som helst så handlar ju det hela slutligen om hur köpstarka dessa 65 000 kan tänkas vara, och det är väl det som får avgöra om de är värda 5000 spänn. (Samtidigt får man ju ha i baktanke att reklam framförallt är varumärkesstärkande och sällan betalar sig i direkta köp.)
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hmmm har hört av en av våra partners att de fick betala 5000 spänn plus moms för 450.000 personer i ett nyhetsbrev. så antingen är deras pris billigt, eller så är ditt dyrt....
sen tror jag iofs inte de som äger det nyhetsbrevet skickar ut om din verksamhet dessvärre! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men om det är 450.000 småbarn så är det ju inte så bra
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är inte småbarn dock. Det är ticnet.se. Som sagt. tror inte att det de gör såna utskick!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kanske är väldigt stor blandning på de 450,000.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Var med i surftips en gång med min gratissida www.tv.nu för nåt drygt år sedan, var 50 000 anslutna som bett om att få länktips och då var det sveriges största nyhetsbrev (- flashback som jag inte räknar pga att ingen läser flashback's utskick) , detta resulterade i ca 20 besökare.
Nu är surftips nerlagt. WN
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Av olika anledningar och bra upplysningar som jag inte tidigare visste om så har detta annonsprojekt lagts ner.
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Surftips, vilket skämt, i alla dom senare utgåvorna så va det bara länkar till företag som betalt, dom va inte speciellt
skojiga. Jag undrar hur många adresser av de 50,000 som igentligen funkade överhuvudtaget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Surftips?
haha håll er borta. Hade en liten parvel på icq för ett par år sedan som var helt tokig. Han ville desperat köpa epost-adresser av mig. Jag tog en av mina spam-listor och skicka till honom Fick x antal tusen på mitt PG-konto. Frågade honom vad han skulle ha dem till. Han sa att han sålde vidare dem till surftips. Förstod inte riktigt hur de kunde betala det priset för dem men sen kom det ju fram att ju fler adresser de hade ju mer kunde de fakturera sina annonsörer med. Som sagt, håll er borta om ni vill ha utkastning av era pengar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|