FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag funderar på att börja sälja diverse varor på den svenska auktionssiten tradera.com. Med tanke på de kostnader som följs av en avslutad auktion så undrar jag hur jag ska tillämpa distansavtalslagen.
Jag antar att jag måste erbjuda 14 dagars ångerrätt efter att auktionen avslutats(eller betalts?). Kan jag debitera kunden med frakt + auktionskostnader (% av auktionsslutpris) som en typ av administrationskostnad ? Om jag inte får göra det så skulle en affär då kunden ångrar sig innebära en stor förlust för mig. Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Vet dock inte om det kanske skulle vara ok vid en eventuel retur... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har för mig att om köpet går tillbaka, så kan man bara maila traderas kundtjänst så tar de bort den administrativa avgiften. Du får höra med kundtjänsten, det är kanske en bättre lösning, om man vill ha svar på frågor angående traderas tjänster.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Säljer Du som privatperson på tradera gäller väl inte Konsumentköplagen om Ångerveckor vid distansförsäljning. Säljer Du via någon firma gäller Kl.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|