FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Har följande funderingar: Kommer erbjuda ett flertal av mina affiliates att tjäna pengar på att länk till flera av våra portaler, dom kommer erhålla provsion för förmedlade köp osv.. Några frågor: - Måste man vara reg som arbetsgivare? - Arbetsgivaravgift a 33 % skall betalas in för de affiliates som ej är företag, med F-skatt om summan överstiger 1000 kr/år. Hur går man tillväga för att göra detta? Och vart fyller man i kontrolluppgifter för detta så att det blir korrekt? Vore tacksam om någon kunde beskriva detta mer utförligt. Så att vi har detta fullt klart innan vi lanserar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
AGA 32,82 % minus 5 % (dock max 3550 kr/mån o företag) i företagsstöd.
Redovisas (skattedeklaration, moms AGA skatt) och betalas in tillsammans med källskatt runt den 10 :e månaden efter lön/ersättning. Den anmälan som arbetsgivare brukar SKV fixa på ett par dagar... Ku skall lämnas till den som fått ersättning och SKV senast 31 jan året efter.. Där skall framgå bla vem, hur mycket i ersättning, avdragen skatt. samt en sammanställning på totalen för företaget... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Där alla siffror redovisas. Måste vi anmäla oss som arbetsgivare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lönekostnad 10 kkr
AGA 32,82-5 % = 27,82 % X 10.000 = 2782 kr Källskatt enligt skattetabell månad (iof för 03) 31% kol 1: 2568 kr Aga 2782 kr Källskatt 2568 kr Att betala exkl moms o prel f-skatt 5350 kr Lön efter skatteavdrag 7432 kr |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har för mig att vi diskuterade dehär innan och att det fanns ett företag som som kunde sköta alla löneutbetalningar online för typ 2% av summan.
Och att mitt företag fick en faktura. Hittar inte denhär sidan nu, någon som vet va det va för sida? (Jag kommer bara typ ha 3-4 löneutbetalningar per år så en ekonom lönar sig inte) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|