FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Jag vill bara upplysa alla er som tar betalt via SMS på era siter. Dem flesta leverantörer för detta är sk. (oönskvärda) 3:e parts leverantörer. Som Viatel, Yo etc. Om ni vill ha låga kostnader rekar jag er att gå direkt på 2:a parts lev. som tex NetSize. Dem finns dessutom i ett flertal länder. Bla Viatel (som många använder) har koppling mot dem. DET finns ingen anledning till att betala mera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hmm.. det går ju inte jämföra tjänster som Yo med NetSize.. hos netsize betalar du månadsavgifter för dina SMS tjänster.. det gör du inte hos Yo
hos är det också gratis med sms tjänster - därav den lägre förtjänsten per SMS (men det är fullt möjligt att få 100% hos oss också) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
700 kr / månad betalar vi för en 2:a parts lösning, det är inte så svårt att få det att löna sig. Oftast räcker det med att komma upp i volymer om 500 betalningar / månad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Yo och mypay marknadsför sig ju just mot dom små aktörerna. Finns säkerligen en stor andel webmasters som har mindre än 500 betalningar i månaden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Till att börja med, ni får bättre villkor hos oss än Netsize, men nog med reklam. Det är en jäkla skillnad på provider & provider. Man kan absolut inte jämföra t ex yo med netsize, det är två skilda marknader de agerar på - dock kan jag hålla med om att om man har lite volym ska man söka sig till en "riktig" provider & inte något gratisalternativ där man saknar bl a den personliga servicen, har säkerhet i form av finansiell stabilitet m.m (kan inte låta bli att nämna att svenska netsize gick back 11 miljoner 2003)
Även om man bara behöver några hundra SMS i månaden för att gå runt så finns det många som inte kan teckna sig för "långa" avtal där de är bundna till månadsavgifter osv, och många projekt hade aldrig dragit igång om de hade behövt lägga tusentals kronor i månaden direkt vid starten.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag vet att det finns delade åsikter om detta men jag satsar hellre på ett större bolag som går back 11 mille är på "lilla konsultbolaget på hörnet" som kanske inte ens klarar av att betala nästa hyra utan att jag vet det för dem är för nya för att ha lämnat in ett bokslut. Jag vet inte ens om jag verkligen får pengarna (vi har haft stora problem med Viatel på större belopp om c:a 400 - 500 tusen kr) från det lilla bolaget. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|