FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena.
Jag har alldeles nyss lärt mig sökoptimera en sida. Mer än jag kunde innan iaf. Jag vill veta om denna sida är optimerad eller inte: http://www.rememberthetightones.com/optime...in_latex_1.html ord som jag tänkt optimera för är latex, teens, gallery, girls, lacey, och chabert. Kan man förändra densityn på ord genom att skriva med samma färg som bakgrunden på sidan eller ser google det och ser det som fusk eller nått? Vad kan jag göra bättre? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tror att du ska läsa på lite mer om hur t.ex. Google värderar innehållet på sidor. T.ex. ser jag inte en enda definierad rubrik (H1, H2) på din sida. Inte heller har bilderna beskrivade alt-attributer utan dessa består istället av filnamnen(?). Sedan har du valt sökord som det är rätt tuff konkurens på känns det som (utan att veta säkert).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Validating
|
Tror att du tagit dig vatten över huvudet B)
Det finns någonting på Google som heter "stop-words". Tror att dina ord faller inom den kategorin, inte för att jag vet säkert eftersom det aldrig skulle falla mig in att optimera en hemsida i den genren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Är det att det är svårare att optimera en sexida eller är det något annat det beror på att alla SEO företag gör så. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför skulle google har latex som ett stoppord? Och om jag får fråga, vad tror du att ett stoppord är igentligen Tjörndesigns?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
1) Referensen går förlorad då de inte vill skylta med dessa företag på sina sidor. 2) Mördande konkurans på keywords kanske? Nåja, de svenska bör ju vara ok, men området i sig känns ganska trångt (hehe) så kunden har nog de "vanliga" porriga keywordsen i åtanke. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
För min del är det ju bara bra att många andra sexsidor är dåligt optimerade... men jag har lite svårt att förstå varför sexföretagen skulle vara undantagna just för optimeringsföretag. Jag har så förbannat svårt att acceptera att vi som har med sex att göra skall vara undantagna i så många samanhang, fick precis nobben från Aftonbladet.se idag om att annonsera, men Expressen.se gick bra! Ligger där i ett halvår nu. Märkligt med sex, alla (läs många) är intresserade men ingen vill veta av det... :angry: // Mats |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|