FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag undrar om Invision board kostar? Enligt deras sida kostar det, men jag hade för mig att det var gratis.som phpbb
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om jag har för mig rätt, så är det gratis om du har någon sorts banner som visar att det är deras forum. Om man vill ta bort detta, så får man köpa licens. Jag kan dock ha fel.....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
69,95 USD/år eller 199 USD livstid enligt http://www.invisionboard.com/ gäller iof ver 2.0.0
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
demot är gratis.. då måste du dock ha en "powered by invisionboard" längst ner..
du får dessutom ingen support på det |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Däremot kan du köpa licens för ett år och fortsätta att använda det utan support/uppdateringar gratis därefter |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Från och med någon vecka bakåt kosta ipb pengar, förmodligen samtidigt som dom släppte v 2.0, så nu är det bara phpbb av de tre stora som fortf. är gratis, dock. är det mycket tunnare i funktionutbudet, men det finns väldigt många "hacks" till det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Undra om dom vill ha deg om man använder version v1.1, då var det "for free" när vi installerade, undra vad som gäller nu då när dom ändrat så här 2 år senare.
Thomas
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är glädjande att veta att Invision board inte är gratis. Det kostar tid och möda att programmera. Jag vill ha pröjs för mitt arbete .. och hur kan jag sälja om folk kan få det gratis?
Guldläge. Nu kan jag plocka fram mina gamla skripter och börja sälja dom igen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Enligt det så borde det vara fritt att använda tidigare ver, utan att betala, man får dock inte sälja det vidare eller så. Kolla även in deras eget forum där finns en hel del om forum, topsajtlista mm, som de har. http://forums.invisionpower.com/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om ni ska inhandla forum till wn så ber jag, snälla inte ipb, vBulletin.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|