FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jo det är så att jag snittar vanligtvis över trettio besökare per dag till min sajt. Men vissa dagar är det noll eller bara 2-3. Är detta tecken på att servern varit nere eller är det normala fluktuationer? Programmet jag använder för att analysera logfilen är modlogan, kanske kan ha blivit något fel med logfilen eller i modlogan? Jag mailade surftown och frågade om deras servrar varit nere de här dagarna med avvikande antal besökare men det hade de inte enligt dem. Någon som tror sig veta hur det ligger till?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du har bredband, så sätt upp en övervakning själv. Med exempelvis Servers Alive (som finns i fri testversion) kan du övervaka din webbplats varje minut eller var femte och kontrollera om den går att nå. Du kan sedan få fram lite statistik på detta.
Annars tycker jag att 30 besökare om dan är lite för få för att du ska kunna dra några direkta slutsatser. Kanske var det bra väder när det var få besökare, kankse var det fotboll/ishockey eller liknande på TV etc.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Verkar vara ett bra program det där :-). Tack för tipset. Undrar om det blir en extra hit på sidan för varje gång programmet kollar.. Fast det lär väl märkas i statistiken..
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|