FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag blev kund hos surftown förra veckan och är grymt besviken. Har gjort en beställning, inte fått det jag betalat för. Kontaktar dem per mail.. de svarar inte.. de har ingen telefonsupport. om man inte betalar extra. Så min enda utväg är att säga upp kontot och uppsöka ett annat webbhotell. Och det kostar mig tid och pengar. Eller betala för att få support så de kan lösa ett problem som de orsakat.
Rekomenderar inte det här webbhotellet för er som inte provat dem. Dock har de en bra funktion som funkar ypperligt i det här fallet, money-back-guarantee. Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu har det visserligen varit lite längre svarstider än normalt (mycket på grund av semester och liknande), och det ber vi om ursäkt för. Men när kontaktade du oss, dvs hur länge har du väntat på ett svar? Skicka mig gärna ticket-id via PM, så ska jag kolla upp var det har fastnat någonstans.
Men jag förstår inte vad du menar med att du inte fått vad du har betalat för... Vad är det du har köpt, och vad förväntade du dig att få? Har det möjligtvis uppstått ett problem? Du har uppenbarligen kunnat logga in på ditt webbhotell, så själva webbhotellet verkar fungera (i och med att du kunde utnyttja din Money Back Guarantee). Om produkten inte är vad du har förväntat dig, så har vi ju (som du upptäckt) 30 dagars öppet köp. Kom gärna med förslag hur vi kan göra det ännu mindre riskfritt att pröva på våra webbhotell! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
"man får vad man betalar för"
Behöver man säga mer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Läste du inte min varning för bluffbolaget surftown?
http://www.webmasternetwork.se/f13t35037hl-st0.html Surftown support vet inte ens själva vad dom har för servrar och deras felaktiga information kostade mig massa onödig arbetstid och väntan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
... men du får ett svar här på WN efter 9 minuter. Fantastiskt!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Webhotell är de företagen i branschen man får mest problem med som utvecklare.
Surftown har ändå funkat ok för mig med de kunder som legat där. Inget hotell man styr kunder till men det funkar. Vill man ha bra support i Sverige har jag - TYVÄRR - inget bra tips. Hosta siterna själv via VPS eller redirekta till någon stor haj i USA som har andra supportmöjligheter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker inte att surf-town behöver vara sämre än andra "same shit but different"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Många vill kunna välja mellan telefon- och e-postsupport! Vi ger våra kunder den valmöjligheten med våra privatpaket. Köper du ett Starter-paket plus VIP-support (som bl.a. ger dig telefonsupport) landar webbhotellet på ett pris som kan jämföras med de andra större webbhotellet (Loopia, Crystone, Binero, etc.). Så det är inte direkt så att de åker på en monsteravgift ifall de vill ha telefonsupport - de betalar lika mycket för telefonsupport hos oss som hos alla andra webbhotell! EDIT: Jag kan för övrigt informera er om att felet kunden upplevde berodde på att en domänpekning inte fungerade. Varför? Jo, för att de inte hade lagt upp domänen hos oss utan endast pekat om den hos sin förra domänleverantör. Men det var givetvis vårt fel, som det bluffbolag vi är... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||