Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Surftown Support

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-12, 15:47 #1
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 237
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 237
Jag blev kund hos surftown förra veckan och är grymt besviken. Har gjort en beställning, inte fått det jag betalat för. Kontaktar dem per mail.. de svarar inte.. de har ingen telefonsupport. om man inte betalar extra. Så min enda utväg är att säga upp kontot och uppsöka ett annat webbhotell. Och det kostar mig tid och pengar. Eller betala för att få support så de kan lösa ett problem som de orsakat.

Rekomenderar inte det här webbhotellet för er som inte provat dem. Dock har de en bra funktion som funkar ypperligt i det här fallet, money-back-guarantee.


Mvh
JimmyB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-12, 15:56 #2
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Nu har det visserligen varit lite längre svarstider än normalt (mycket på grund av semester och liknande), och det ber vi om ursäkt för. Men när kontaktade du oss, dvs hur länge har du väntat på ett svar? Skicka mig gärna ticket-id via PM, så ska jag kolla upp var det har fastnat någonstans.

Men jag förstår inte vad du menar med att du inte fått vad du har betalat för... Vad är det du har köpt, och vad förväntade du dig att få? Har det möjligtvis uppstått ett problem? Du har uppenbarligen kunnat logga in på ditt webbhotell, så själva webbhotellet verkar fungera (i och med att du kunde utnyttja din Money Back Guarantee).

Om produkten inte är vad du har förväntat dig, så har vi ju (som du upptäckt) 30 dagars öppet köp. Kom gärna med förslag hur vi kan göra det ännu mindre riskfritt att pröva på våra webbhotell!
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-12, 19:03 #3
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
"man får vad man betalar för"


Behöver man säga mer?
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-12, 22:29 #4
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Citat:
Originally posted by jgabor@Aug 12 2009, 15:56
Nu har det visserligen varit lite längre svarstider än normalt (mycket på grund av semester och liknande), och det ber vi om ursäkt för. Men när kontaktade du oss, dvs hur länge har du väntat på ett svar? Skicka mig gärna ticket-id via PM, så ska jag kolla upp var det har fastnat någonstans.
Men jag förstår inte vad du menar med att du inte fått vad du har betalat för... Vad är det du har köpt, och vad förväntade du dig att få? Har det möjligtvis uppstått ett problem? Du har uppenbarligen kunnat logga in på ditt webbhotell, så själva webbhotellet verkar fungera (i och med att du kunde utnyttja din Money Back Guarantee).
Om produkten inte är vad du har förväntat dig, så har vi ju (som du upptäckt) 30 dagars öppet köp. Kom gärna med förslag hur vi kan göra det ännu mindre riskfritt att pröva på våra webbhotell
Skita i att låta en betala för telefonsupport? Detta är sverige, inte danmark. Anpassa sig efter marknaden.
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-12, 22:34 #5
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Läste du inte min varning för bluffbolaget surftown?
http://www.webmasternetwork.se/f13t35037hl-st0.html
Surftown support vet inte ens själva vad dom har för servrar och deras felaktiga information kostade mig massa onödig arbetstid och väntan.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-12, 22:53 #6
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
... men du får ett svar här på WN efter 9 minuter. Fantastiskt!
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-13, 02:22 #7
retypejonas retypejonas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 79
retypejonas retypejonas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 79
Webhotell är de företagen i branschen man får mest problem med som utvecklare.

Surftown har ändå funkat ok för mig med de kunder som legat där. Inget hotell man styr kunder till men det funkar.

Vill man ha bra support i Sverige har jag - TYVÄRR - inget bra tips. Hosta siterna själv via VPS eller redirekta till någon stor haj i USA som har andra supportmöjligheter.
retypejonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-13, 10:12 #8
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
Tycker inte att surf-town behöver vara sämre än andra "same shit but different"
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-13, 10:25 #9
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Originally posted by hnn@Aug 12 2009, 21:29
Skita i att låta en betala för telefonsupport? Detta är sverige, inte danmark. Anpassa sig efter marknaden.
Skita i att låta en betala för telefonsupport, säger du? Ett av våra absolut populäraste paket (i Sverige) är vårt Starter-paket. Och en av anledningarna är såklart priset och att man faktiskt får väldigt mycket för pengarna. Dock inkluderar det inte telefonsupport... Varför frågar du? Jo, för då hade vi behövt höja priset på webbhotellet.

Många vill kunna välja mellan telefon- och e-postsupport! Vi ger våra kunder den valmöjligheten med våra privatpaket. Köper du ett Starter-paket plus VIP-support (som bl.a. ger dig telefonsupport) landar webbhotellet på ett pris som kan jämföras med de andra större webbhotellet (Loopia, Crystone, Binero, etc.).

Så det är inte direkt så att de åker på en monsteravgift ifall de vill ha telefonsupport - de betalar lika mycket för telefonsupport hos oss som hos alla andra webbhotell!

EDIT: Jag kan för övrigt informera er om att felet kunden upplevde berodde på att en domänpekning inte fungerade. Varför? Jo, för att de inte hade lagt upp domänen hos oss utan endast pekat om den hos sin förra domänleverantör. Men det var givetvis vårt fel, som det bluffbolag vi är...
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-13, 11:54 #10
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Originally posted by jgabor@Aug 13 2009, 09:25
EDIT: Jag kan för övrigt informera er om att felet kunden upplevde berodde på att en domänpekning inte fungerade. Varför? Jo, för att de inte hade lagt upp domänen hos oss utan endast pekat om den hos sin förra domänleverantör. Men det var givetvis vårt fel, som det bluffbolag vi är...
Och när sådana saker sker bör man som webbhotell fråga sig själv "Varför förstod kunden inte att domänen skulle läggas upp hos oss? Kan vi förtydliga vår information eller flödet i vårt system på något sätt?" istället för att försöka använda händelsen som ett argument i en sådan här diskussion.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017