FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Administratör
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det därför portot ligger på 5.50 idag då ;-) ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Jepp boo.com i svenska proportioner.
Snart hittar vi nog 3 nya "Patrik Hedelin", "Ernst Malmsten" & "Kajsa Leander" fast i lite mer svenska mått mätt :/ Det kommer bli över 1 miljard när dom luskat fram alla gömda förluster. Dessutom tycker jag torget.se har mycket att önska, konsulterna måste sett en möjlighet med internet som jag aldrig såg. Vad kommer näst, passagen.se´s eventuella vinst ![]() Admin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
LOL!
Det är jobbigt när branschen tvingas komma ned på jorden, iaf när de skulle gjort det för flera år sedan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När man läser den artikeln undrar man vilken verklighetsuppfattning postens chef hade...
Men det är ju klart, man kanske förstår grundtanken. Även om inte annonserna gav en inkomst direkt, så kanske fraktkostnaderna från försändelserna som besökarna köpte av annonsörerna skulle ge det. Med 200 miljoner i kostnad om året och att posten tjänar 50 kr per försendelse. Det motsvarar 4 miljoner försendelser. Ett halvt paket per person och år. Eller räkna 25 kr i inkomst per försändelse - > ett paket per person och år som beställs från nätet... Kanske inte helt omöjligt, men ganska orealistiskt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tror dock du räknar mycket högt. Tänk att det fortfarande kostar en hel del för posten att skicka en försändelse. Det blir inte många kronor kvar tillslut. :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Självfallet räknar jag högt!
och det gjorde nog postens chef också... ![]() |