FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Efter att ha studerat loggar från några av mina sajter kan jag konstatera att fler och fler hittar till sidorna från msn. Jag har 2 sajter där msn sökningarna t.o.m. dominerar över google. Är det fler som märkt av denna trend eller är det bara mina sidor som tappat i popularitet på google?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
För jag har sökord på mina domännamn på flera sidor... Vilket betyder att det vart något tillfälligt fel i IE som gjorde att man kom till msn default search... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
Min res / flyg sida har ca 100 besök dagligen från msn och ca 30 från google Jag har observerat denna trend i ca 1 månad |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
- Ännu dominerar Google i vår bransch i varje fall... Men både MSN+Altavista (Tror den visar MSN:s sponsrade länk) börjar komma ifatt ![]() #1. Google.se #2. Msn.se #3. Altavista.com #4. Google.com #5. Googlesyndication.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en sida som har noll träffar från MSN. Mer än 90 % kommer från Google.
Ibland roar jag mig med att jämföra vad ett sökord ger för resultat på Google och MSN och Google har totalt överlägsna träffar när det gäller kvaliten på dem. Lite svårt att förstå att folk använder MSN över huvud taget. Från det ena till det andra, så skall Overture snart börja med daglig budget för annonserna på MSN, vilket är en stor brist i jämförelse med AdWords, enligt min mening. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gillar MSN:s söksak, hamnar på nr.1 om man söker efter: seek (utan någon seo), google: har ingen aning var jag hamnar, men måste vara långt, långt ner. Hamnar inte ens på första plats om jag söker efter "seek.se" på google, utan hamnar 8:a (1:a hamnar WN
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hehe tror google är störst garanterat msn är ändå väldigt bra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
||||
![]() |