FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är lite sugen på att testa några idéer på Appstore. Dock är jag inte, ur konsumentsynvinkel, så förtjust i vare sig Macar eller Iphone/Ipod att jag vill köpa någon i onödan. Så:
1. Måste man sitta i OS X för att utveckla för App Store? 2. Finns det någon emulator eller måste man ha en fysisk enhet att testa på? Och om (1) = nej, finns emulator för Windows/Linxux? 3. Om (2) = nej: Är det någon skillnad på Ipod och Iphone, eller räcker det isåfall med en Ipod Touch för att testa sina program? Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
1. Ja, det måste du nog faktiskt.
2. Ja, det finns en emulator i de gratis utvecklingsverktygen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Det kostar $99 att gå med i deras "Developer Program". Såsom jag förstått det krävs det för att skicka in applikationen för Appstore, men jag kan ha fel. Alla applikationer jag testat har sett likadana ut på en Ipod touch som i Iphone, men det skiljer sig väl en del med de nya funktionerna i iphones api iallafall misstänker jag.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Surt, får ta och köpa någon begagnad Mac då.
![]() Tack för svaren! En till fråga: Duger det med första bästa Intel-Mac för att kunna köra senaste OS X? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Ja, det duger.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Den största skillnaden är prestanda, iPhone 3GS är den kraftfullaste med andra generationens iPod Touch efterföljt och sedan iPhone 3G och sist första generationens iPod Touch och första generationens iPhone. Så om du hade tänkt att utveckla en kraftfull OpenGL applikation så kan det vara en fördel att ha en iPhone 3GS och sätta det som "max gräns" när det gäller prestanda och sedan dra ner för de andra. De vanligaste applikationerna behöver dock inte ta hänsyn till något av det så ett svar på din fråga, ja - det räcker alldeles utmärkt med en iPod Touch ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Det medföljer en emulator som du kan köra via SDK & Xcode. Kräver en iPhone/iPod som du godkänt för utveckling.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Har en ipod touch själv, funkar utmärkt. Ingen större skillnad mot Iphone.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|