Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Michael Jackson död !?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-26, 02:27 #1
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

"Michael Jackson, the show-stopping singer whose best-selling albums -- including "Off the Wall," "Thriller" and "Bad" -- and electrifying stage presence made him one of the most popular artists of all time, died Thursday, CNN has confirmed. full story"

Vad ska man säga?....mycket kan ju sägas om MJ, men han var ju onekligen en av dom största, kanske den största, i en värld som inte kommer se "världsstjärnor" på samma sätt som tidigare. På något sätt är det svårt att tro, har han gett sig på att försöka skapa en Elvismyt om sig själv? Med, vad är det, 12 utsålda konserter i sommar (eller dom kanske inte alls var utsålda då)...jag tycker det är synd iaf.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-26, 04:09 #2
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by gummianka@Jun 26 2009, 02:27
"Michael Jackson, the show-stopping singer whose best-selling albums -- including "Off the Wall," "Thriller" and "Bad" -- and electrifying stage presence made him one of the most popular artists of all time, died Thursday, CNN has confirmed. full story"

Vad ska man säga?....mycket kan ju sägas om MJ, men han var ju onekligen en av dom största, kanske den största, i en värld som inte kommer se "världsstjärnor" på samma sätt som tidigare. På något sätt är det svårt att tro, har han gett sig på att försöka skapa en Elvismyt om sig själv? Med, vad är det, 12 utsålda konserter i sommar (eller dom kanske inte alls var utsålda då)...jag tycker det är synd iaf.
Vill nog instämma.. Han var en världsartist , kanske inte lika stor som Elvis men nära.

Elvis och Jackson har en del gem samma nämnare, även Holländare Cornelis Wreesvijk. Dvs ett hårt liv och kombinerat med en del skandaler .

Alla dessa 3 slogs igenom tidigt. Elvis är den artist som spelar in mest pengar fortfarande.

Nu kommer det intressanta :

Bråket om hans pengar?
Bråket om barnen?
Bråket om musik?
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-26, 04:57 #3
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Jag tycker fortfarande att han var en skrämmande människa med uppenbara störningar, jag tänker då på hans operationer och pratet kring hans snarast pedofilistiska läggning.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-26, 05:32 #4
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Instämmer, han var väldigt stor. Pedofilanklagelserna ska man nog ta med en nypa salt om jag inte missat att några säkra bevis framkommit. Det kan ju vara så enkelt att han brydde sig väldigt mycket om barn eftersom han själv blev taskigt behandlad som barn. Att han var en speciell människa som säkerligen mådde psykiskt dåligt finns det väl endel som talar för.

Hursomhelst, han har satt ett stort avtryck i musikhistorien.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-26, 06:50 #5
gummiankas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Han var väl ett första offer för det som har blivit en självklarhet idag med mediabevakning och världens ögon på sig, och detta från 5års ålder.
Jag tycker också det är läskigt med anklagelser om pedofili och hans minst sagt bisarra utseende, men min "take" på det blir snarare en slags bekräftelse på ovanstående, och att man inte kan annat än att tycka synd om honom. Jag tror inte för en sekund att MJ var en "ond" människa, snarare det absolut motsatta. I en värld av fildelare som gärna skyller sitt agerande på andra människor och yttre faktorer skulle man kunna tänka sig att det fanns mer förståelse för andra människor överhuvudtaget, men jag förstår att det inte finns något självklart samband med det och empati.

För mig kommer iaf MJ alltid att vara "Thriller", men ännu mer "Bad" som även i övrigt styrde mitt musiklyssnande så till vida att "Bad" för mig var ett album, där summan var större än dess delar, vilket gjorde att jag blev mer intresserad av album än singlar och hits (även om min skivklubb i skolan, denna föregångare till fildelningen, kanske skulle tyda på annat, men det var ju affärer) för att inte tala om alla videor från "Dangerous".

Men ett musikaliskt geni var han ju.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-26, 09:24 #6
Undoredoos avatar
Undoredoo Undoredoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Undoredoo Undoredoo är inte uppkopplad
Medlem
Undoredoos avatar

Reg.datum: May 2008
Ja, det här var ju lite otippat. Hade ju förvisso inte räknat med att han skulle bli 90 år, men det här var nog lite för tidigt. Det blir nog mycket Michael på mitt Spotify-konto idag.

R.I.P

Men någonstans kan jag tycka att det är skönt, på något bisarrt sätt. Som flera redan har sagt så mådde han nog inte alls bra. Att vara Michael Jackson måste ju vara helt galet. Man kanske kan tänka sig att det redan finns ett extremt hemligt manus till en film eller bok som berättar de sanningar som alla undrar över.
Undoredoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-26, 09:36 #7
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Jag bara reagerar på att människan har 500 miljoner i skuld...
Om vi höftar och tänker att han också dragit in 500 mijoner innan dess så har han alltså levt upp 1 miljard (säkert mycket större summor). Han hade en del hittar, men ett finansgeni var han inte...
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-26, 10:01 #8
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Han är en av de största musikerna genom tiderna. Det säger allt.

Citat:
Originally posted by Robert@Jun 26 2009, 09:36
Jag bara reagerar på att människan har 500 miljoner i skuld...
Om vi höftar och tänker att han också dragit in 500 mijoner innan dess så har han alltså levt upp 1 miljard (säkert mycket större summor). Han hade en del hittar, men ett finansgeni var han inte...
Hur menar du när du säger finansgeni? Han var otroligt rik, gjort otroligt bra investeringar. Blev äldre och äldre, använda alla sina pengar till exakt det som gjorde honom lycklig. Det är exakt så man ska spendera en förmögenhet.

Han har en stor skuld men hans tillgångar täcker det om det skulle gå så långt att de säljs. Han har inte bara royaltys på sin egen musik, han har det från band som The Beatles också..
JimmyB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-26, 10:01 #9
EternalSunshines avatar
EternalSunshine EternalSunshine är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
EternalSunshine EternalSunshine är inte uppkopplad
Medlem
EternalSunshines avatar

Reg.datum: Nov 2008
Jag tror att MJ kommer att bli en större legend nu när han har gått bort än han har någonsin varit.

Hans karriär har så gott som tagit slut efter alla pedofil anklagelser, men nu efter hans död känns det som om anklagelserna kommer att tvättas bort.
EternalSunshine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-26, 10:30 #10
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2007
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar

Reg.datum: Jun 2007
RIP
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017