FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej!
Sitter och väntar på ett brev som jag till min förskräckelse just upptäckt att en siffra i postnumret inte stämmer i adressen som jag gav avsändaren, allt annat stämmer dock, Namn, Gatuadress och Postort, men en siffra i postnumret har blivit fel, istället för 468 har det blivit 458 vilket istället är numret till en liten ort här i närheten. Tror ni att brevet/paketet kommer att komma fram iaf? :unsure: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Klart det kommer fram, kommer bara ta lite tid. Det är ju typ det de anställda på posten gör.
Testade en gång och skickade ett vykort till Alexander Lxxxxxxxxx, någonstans i Orten XXX. Det kom fram ![]()
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Någonstans i Stockholm, i ett rött hus, mellan två vita hus med röda knutar. En sjö i närheten och även en ICA i byn. Jag blev mycket förvånad när mamma gjorde så här när jag var knatte och på semester. Alla vykort kom fram.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har läst om att det en gång för ganska länge sedan var en student som skickade ett brev med enbart streckkod på kuvertet. Det kom fram till slut.
Och någon gång var det någon som inte kunde adressen, så han ritade en karta istället och förklarade var adressaten bodde i förhållande till någon butik eller hur det nu var. Det kan möjligen ha varit här på WN jag läste om just den grejen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Finns massor med historier över vad Posten fixar.
Min bästa kompis farsa gick att adressera med hans smeknamn (Ecke) om man skickade post. Detta i Örebro som ändå har rätt många hushåll. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Å andra sidan klarar Posten inte att hantera fullständigt korrekta adresser alla gånger heller. Händer ganska ofta att jag får fel post i min låda, och att grannar kommit och lämnat min post till mig. Bara numret på brevlådan stämmer är de nöjda, vilken gata de är på är av mindre betydelse tydligen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Skulle gissa på att det är enklare i mindre orter. Hit kom det nyligen tillbaka en försändelse där gatuadressen blivit 26 istället för 27. Ovanligt efternamn som jag inte kommer ihåg. Då blev jag lite sur faktiskt... Mottagaren var skriven på adressen så det borde inte vara något konstigt. Fick stryka över 6an och skriva en 7a och gladeligen betala för 2 kg skrymmande brev igen.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|