FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vill ha ett webbhotell som rymmer flera olika webbsidor och domäner samt tål hög trafik. Något tips?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
hög trafik är en rätt relativ term.
De som stödjer flera webbplatser och domäner är bl a: surftown binero loopia crystone ipeer / strongbox säkert patrikweb också, men jag har inte använt dem/honom ännu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Okej, och vilket rekommenderar du i första hand. Jag vill ha ett bra som jag kan använda till alla mina sidor och ladda upp nya sidor när jag vill. Har just nu ett webbhotell för varje sida, något basic från one.com som endast tar 1 domän.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Guest
|
Varför inte ta och testa de ovanstående, de flesta har ju så man får prova en kort tid utan kostnad.
|
||
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Guest
|
....och vad du har för krav på kontrollpanelen.
Vill lägga till Oderland som också bör vara ett alternativ. |
||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror de flesta webbhotell har stöd för flera domäner faktiskt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle verkligen inte rekommendera Loopia. Ofta så går min sida ner av att Loopia servrar krånglar, och jag har aldrig varit med om en slöare host (En simpel blogg tar stundtals 1 minut att ladda).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Många har stöd för flera domäner men det är långt ifrån alla som har kostnadsfritt att du kan lägga till flera domäner. Kolla det innan du går vidare.
De flesta inkluderar faktiskt rejält med trafik - jag tror att 99% av alla klarar sig på de flesta hotellen. Dock är det mycket video tex du skall köra så bör man vara försiktig och ta en extra koll. Har själv varit med och underkattat just hur mycket det blir av videos eller större filer som laddas ner i skaplig volym. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|