FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hejsan
jag undrade ifall det finns någon gratis tjänst som erbjuder Exchange mail gratis för privat personer? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vet inte hur du tänkte det skulle gå till? Alla former av Exchange medför licensavgifter till Microsoft.
Det finns dock säkert möjligheten att få hyfsat billig Exchange om man inte vill ha värstingversionerna utan nöjer enkom med webbmail (varför man nu skulle vilja ha det)...
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
jag är inte ute efter en exchange server... utan det jag vill ha en sida som hotmail fast som är kopplad till en exchange server och inte en pop/imap server... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Testa googlea på "gmail for domains" läs mer här: http://www.google.com/apps/intl/sv/business/index.html helt gratis och har dessutom ett suveränt spamskydd. mvh Fredlund |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
nabil_akhlaque:
Gratis mailtjänster går bara att köra på olika former av gratisalternativ. Microsofts Exchange- lösning är ruggigt dyr att den enda som ens har möjlighet att ge bort mailkonton gratis är Microsoft själva.. För jag tror väl inte du vill ha en bifogad reklam- text i varje mail du skickar/tar emot? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Han frågar inte hur det ska gå till att finansiera en gratistjänst baserad på Exchange. Det finns många gratistjänster som använder teknik/licenser som inte är gratis.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Kanske bättre han får svara själv på vad han menade så kan vi andra försöka hjälpa honom med svaret. Självklart finns det gratistjänster som baseras på teknik som betalas för, men såvitt jag vet finns ingen gratistjänst i hela världen som baseras på just Exchange.
![]() |
Svara |
|
|