Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

S: Uppretad.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-01, 11:08 #1
vitty vitty är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2009
vitty vitty är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2009
Pga tidsbrist samt svalnande eget intresse säljer jag nu uppretad.se
Uppretad.se är en form av missnöjesblogg med stora inslag av humor. Jag (och några vänner) har skrivit om allt från saker vi stör oss på i trafiken till vår syn på sjukhusens besparingar av läkemedel. Som du förstår är det här ett mycket tacksamt område att skriva om. Alla är missnöjda med något, målgruppen är därför enormt stor.

Intresserad kan välja att fortsätta driva siten som ett magasin/en blogg precis som i dagsläget eller kanske styra över innehållet mot att mer inrikta sig mot ett utvalt ämne. Exempel kan vara att då fokusera på missnöje med handel eller varför inte fildelning. Givetvis är det upp till eventuell köpare att använda domänen och innehållet som köparen vill.

Förändrade arbetsförhållanden gör att jag inte har möjlighet att driva uppretad vidare. Det är min fasta övertygelse att med rätt resurser går det att göra uppretad.se till en extremt välbesökt blogg. Grunderna, initiala innehållet och layouten finns där.

I priset ingår:
Domänen
Allt innehåll
Modifierat Premium Wordpress tema, Viva 7
Allt du överhuvudtaget ser när du surfar in

Vänligen notera att du köper uppretad.se med innehåll som den är. Jag har inga möjligheter att ge timvis med support. I premiumtemat ingår en instruktion som förklarar alla temats funktioner och inställningar.

Fakta
Statistik:
Tipdsperiod: 1 feb 09 tom 30 jun 09
PR: 3
Besökare: 9439
Unika: 7698
Sidvisningar: 18480
Genomsnittliga sidvisningar: 1,96
Tid på webplats: 00:02:03
Intäkter: runt $20 (det är bara sista månaderna det funnits annonser i princip). Här kan nog mycket göras för den kunnige.

160 publicerade inlägg (på välskriven svenska)
259 godkända kommentarer

Annonseringsmöjligheter:
Via pluginet easy adsense kan annonser placeras på en mängd platser (fungerar även med affiliates, inte bara adsense).
Via temat viva 7 kan adsense-annonser placeras på strategiska positioner (endast adsense).

Plattformen är Wordpress
Det finns ett antal installerade och konfigurerade plugins:
All in One SEO Pack
Breadcrumb Navigation XT
Contact Form
Easy Adsenser
Google XML Sitemap
Maintenance Mode
Possibly related recent posts
Smart Youtube
Sociable
Subscribe to Comments
TinyMCE Advanced
Topp Commentators Widget
Viva7
Viva Events
Viva Tool Bar
Viva Video Widget
Wiedget Context
WP-Polls
WP Greet Box

Pris: Bud (Skambud tillåtet)
Sista budgivningsdag: söndag 12:e juli 2009 kl. 23:59:59
Budgivning sker genom PM eller ett inlägg i den här tråden.
Obs: Jag har aldrig tidigare sålt vare sig domän eller innehåll från en website. Det här hoppas jag du som vinner budgivningen har erfarenhet av och kan hjälpa mig med. Jag är seriös och vill givetvis att allt ska gå rätt till!

Jag förbehåller mig rätten att inte sälja om jag anser att vinnande bud inte återspeglar min uppfattning om det rätta värdet på uppretad.se.
vitty är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017