FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Jag skulle vilja ha feedback på http://www.alexdee.se Om det finns något som kan göras bättre eller något som är heeeelt tokigt med hemsidan? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
på http://www.alexdee.se/ref.php är gästboklänken "felstavat", även fel charset på http://www.alexdee.se/kontakt.php
du har samma sidtitel på alla sidor, döp om det till det sidan innehåller Varför kan du inte visa nyheten på förstasidan i sin helhet? Den är ändå kort och ett extra klick skall inte behövas. Annars bra design, passar "temat" om vi säger så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Dj bloggen var snygg. Drygt att den kommer upp som popup dock.. Annars så ser den mycket bättre ut än när du först postade den.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gästboken: Tycker inte det är så bra med svarta fält mot väldigt mörk bakgrund, och det syns inte att "spara" är en knapp.
Problem med svenska tecken. "Gästbok" Kontakt & Bokning: "Frågor" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det enda jag har att klaga på skulle vara att sidan ligger lite långt till vänster. Centrerat i mitten tycker jag personligen skulle vara bättre på den här sidan, det kan fås såhär i bigdiv:
font-size:15px; margin:0 auto; position:relative; width:800px; Här kommer lite kort om css-koden bara för skojs skull. Ingenting som direkt stör, men vi alla lär så länge vi lever... Just nu ser strukturen ut såhär: - BigDiv -- BoxOne --- black/img ---- menucontainer ----- ul Det finns ingen direkt poäng såvitt jag kan se att ha BigDiv OCH BoxOne, du kan slå ihop dem. Sedan kan man img-taggen och använda bakgrund ist. på black. Menucontainer behövs inte heller eftersom ul kan fungera som en container, så då får man: - BigDiv -- Black --- UL Vilka logiskt kan döpas så att man enkelt ser vad det är: - Mastercontainer -- Header --- UL (id = menu) Sedan kommer vi ner till själva innehållet. Tables, INTE okej. Helt onödigt. Istället för att ha en td och sätta bredden på den kan du skapa en semantiskt korrekt div och sätta bredd på den istället, sedan lägger du till float left. Sedan gör du en till div under den och sätter in höjd och bredd och skriver float right. På så sätt får du två divs istället för tre tds. Sedan gör du bilderna till bakgrund i respektive div och sätter en padding som är lika stor som bildens höjd. Inuti de divvarna ska du inte ha massor med andra divvar. Listor ska vara listor och paragrafer ska vara paragrafer, ... vill du ha enkla radbyten kan du använda . Hoppas det klarnar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kim Dani aka Alex Dee.. Haha
Fin sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ja, jag funderade lite på att ta med det under "om alex dee" men det är så att jag heter Kim Alexander Dani egentligen, var av det blev alex dee av mellan namnet & efternamnet. Men tack till alla som kommer med kritik, ska fixa till detta på måndag eller tisdag.. Tar nämligen studenten imorgon fredag ;] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Bra jobbat på sidan också, mycket bättre än den första versionen måste jag säga! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Lite radavstånd skulle inte skada.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Gillar sidan, stilren och snygg. Dock tycker jag inte "Im Your DJ" loggan varken passade in speciellt bra eller var speciellt snygg.
Annars bra jobb! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|