FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tja killar, hoppas allt är väl!
Ni känner säkert till att det finns olika företag som erbjuder IP spårning, eller vad man nu kan kalla det, så att du kan veta vilka företag som har varit inne på din hemsida och kan ev. kontakta de senare och erbjuda dina tjänster. Dessa kostar en slant. Hörde att Google (eller någon annan) har ett gratis alternativ, nån som kan hävisa mig rätt? Allways thankful! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Google Analytics.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Finns det då en funktion som omvandlar IP adresser till företagsnamn? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Du kan inte se vilka personer/företag som besökte din sida - vissa företag kan man se som har fast ip-adress, men inte genom Google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Nu ska jag berätta en kort berättelse som heter Jajja & Ett annat företag kontaktar mig igen. De vill erbjuda mig ett verktyg för 9000 spänn, typ. Som visar mig vem som har varit inne på min/mina/företagets sida. Argumentet är; vet du vem som har varit intresserad av dina produkter/tjänster så kan de i efterhand ta kontakt och berätta om att du finns. Då blir det "ett jäkligt sammanträffande" att de har förra månaden surfat på din sida och nu tar du kontakt! Iaf. för att göra en lång berättelse kort. Google Analytics --> Visa Rapport för din sida --> Besökare --> Nätverksegenskaper --> Nätverksplatser. Nu ser du en lista på alla som har fast IP adress (brukar vara företag som skaffar fast IP). Hur mycket har du blivit blåst på ;-) ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fast vad är det värt? Eller är det bara för mig som det är internetleverantörer i topp?
telia network services com hem ab com hem customer broadband access blixtvik osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
För oss (företaget jag gör uppdrag åt), som säljer högteknologiska detekteringteknik kommer infon vi får av denna listan till användning. För att se vilka företag som är intresserade och ta kontakt med de. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag måste ha missat något här. Men det där får jag fram via Statcounter (750:- per år i betalvarianten, finns en gratis också) vilka som besökt mina webbplatser och vilka företag det är.
Så det är bara för mig att slå en signal till Överkalix kommun, TCO, Volvo, kan inte vara så svårt att få rätt på vem som sökte på de ställena. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Hehe hubbert =) ja det e dans på rosor, eller vad man brukar säga nu!
nej som du säger så är det inte så lätt, men det beror vilken bransch det är vi talar om. Säljer jag en avancerad glas *detektor teknologi och får 15 besök av kron*fågel AB efter deras glas i *kyckling skadal, så kan jag slå en signal och fråga efter deras inköpare, sen fråga om de behöver hjälp. Gör jag detta så kanske jag får en order på 10 miljoner. Hypotetiskt vill säga. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|