FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Bör man använda CAPTCHA alls på sin webbplats? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 36.96% |
Nej |
27 | 58.70% |
Vet ej |
2 | 4.35% |
Antal röster: 46. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tycker personligen att CAPTCHA borde bannlysas då det finns bättre alternativ som inte är lika irriterande eller diskriminerande mot besökarna.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hellre reCAPTCHA då man samtidigt hjälper till med att digitalisera böcker och tidningar etc.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kör reCAPTCHA på mailadresser osv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Beror på i vilket syfte, så både och borde vara mitt svar.. Men eftersom det inte fanns valde jag "nej" eftersom dom oftast stör mer än dom gör nytta (för användaren).
En sida bör vara gjort för besökarna inte för administratören ;P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som användare hatar jag CAPTHA, särskilt när dom är svårtydda så man inte ens ser vad som står...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
En captcha behöver ju inte nödvändigtvis vara en bild med oläslig text. Det kan lika gärna vara en simpel fråga såsom "Vad heter Sveriges huvudstad?"
Jag hatar bilderna med oläslig text, men simpla frågor kan jag acceptera. En simpel fråga på svenska (om man har svenska användare) dödar normalt 99,99 % av allt spam eller missbruk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har inget emot CAPTCHAs... Visst driver man en liten svensk hemsida med 50-500 besökare om dagen känns det rätt så värdelöst.
Men börjar man nå sidor med 50 000 - 300 000 så krävs det oftast CAPTCHAs för idioter kodar robotar som bara fungerar på just den hemsidan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Jag som användare avskyr captchas, speciellt dom som har otydlig text & mängder med bokstäver som inte hör till "texten" som skall skrivas in.
Jag som programmerare gillar det, men har gått från bilder till enkla matte problem (Vad är 1+1, 6*2 osv). Eftersom för att lura dagens robotar så måste man diskriminera personer.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Eftersom sajten har få besökare så drabbas inte någon större grupp, men jag som driver sajten får ett helvete med spamkommentarer så fort spammarna snappat upp formuläret. Tyvärr kommer vi nog för all framtid få leva med olika former av Captchas på stora som små webbplatser. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|