FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi kommer att starta en blocket liknande sida i tre länder, vi kommer bla låta registrerade medlemmar kunna skaffa en "mailadress" eller vad det nu heter inom vår domän dvs t.ex [email protected] osv. Portalen är byggd på PHP/MySQL. Vad för mjukvara behöver jag samt specifikationer rekommenderar ni? Jag vill inte behöva tänka på att flytta portalen till något "bättre" eller "större" på ett tag...
Kan ni även rekommendera någon bra leverantör, eftersom detta med att hitta en bra leverantör blev mitt ansvar. Så jag vill gärna slippa problem ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur långt är ett snöre? Och vad är på ett tag? Beror ju helt på hur många besökare du får och hur bra optimerad koden är.
Valet handlar ju även hur stort paket du vill betala för direkt, så en kostnadfråga hur mycket extra kapacitet du vill betala för som inte envänds för stunden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Rekomenderar glesys.se av egen erfarenhet och kan rekomendera patrikweb.se med fast inte av egen erfarenhet men av bekant
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vill du hyra VPS:er för webbidan samt en färdig e-postlösning? Eller vill du drifta e-posten själv på dina VPS:er?
Hur många besökare räknar ni med? Trafik? Mycket bilder? Mycket dynamiska sidor? Lagringsutrymme? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tror du verkligen folk kommer registrera en
mail-adress hos er? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror inte tillräckligt många kommer vara intresserade av den extratjänsten för att motivera kostnaden. Det är nog bättre att ni sparar de pengarna till marknadsföring eller vidareutveckling av huvudtjänsten.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag rekommenderar också Glesys. Finns det någon annan som svarar på mejl efter 3 minuter en söndagskväll?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har kört med Glesys VPS i ett halvår snart, jag har bara positiva saker att säga om dem.
Dock har det hänta att den har gått ner ett fåtal gånger, men då har dem varit mycket snabba med att informera om varför och dem har även hållit vad dem lovat hur lång tid det skall ta att åtgärda felet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det beror ju helt på vilken nivå det hela ska vara på. För relativ hobbynivå (Mindre än 7-siffrig omsättning iaf) så fungerar säkert vanliga leverantörer som GleSYS, iPeer, PatrikWeb osv.
Men ska det vara på riktigt får du nog vända dig till större spelare. Då blir kostnadsläget ett helt annat också. Vi ligger på en platinum-vps hos GleSYS sedan i februari. Det kostar mer än dubbelt så mycket som vår tidigare colocation men har två stora fördelar: 1) Stabilitet och support är bra 2) Vi slipper fundera på hårdvara över huvud taget. Jag tycker inte du ska låta kommentarer på WN styra ditt val av hosting och mjukvara om det är ett stort och ambitiöst projekt, då behöver du göra en förstudie och ett genomtänkt val. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|