FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Säljer domännamnet thailandresor.nu. Utgångspris 100kr. - Säljer helst som privatperson, men kan även fixa som företag. - Auktionen håller på 7 dygn efter första bud inkommit. - Auktionen förlängs med 1h för varje bud som kommer in inom den sista halvtimmen. - Köparen står för eventuella överlåtelseavgifter. - Bjud i tråden eller via PM. - Auktionen kommer även att finnas upp på dnzup.se, skriver i båda trådarna då bud inkommer. MVH Fredrik-S |
|||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
100:- bjudet
Privatperson |
|||
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för budet!
Auktionen avslutas 2009-05-12, klockan 23.00 om inga bud inkommer sista halvtimmen då auktionen förlängs med 1h som beskrivet ovan. |
|||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Intressant. Denna domän köpte jag på auktion av Internet Sweden
![]() 5:e februari: Citat:
Hoppas Internet Sweden kan ge några svar om detta senare ... Ser ut på nedanstående länk att det är faktiskt Internet Sweden som äger den: http://www.internetsweden.net/tag/thailandresornu/ Det är nästan mer spännande än auktionen ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var skumt. Jag har tyvärr inte jätte koll på alla mina domäner och jag kan inte säga vart jag köpte den ifrån. Men uppmärksamma detta domännamnet när jag fick en faktura om förnyelse . Denna faktura är betald alltså ingår det ett år i köpet.
Här är screen på fakturan. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Med tanke på datumet i whois för nu domäner, så verkar något konstigt. Då du inte vet varifrån du har domänen, verkar det nästan på datumen som om du fått en faktura på en domän som inte var din, men jag gissar nu. En domän som har datum i juli månad förnyas knappast i mars .... men det kanske stämmer.
Citat:
Med tanke på "2010-03-31", är du säker att du inte fick domänen överförd till dig av misstag, dvs. ett fel i hanteringen av domänöverförelser? |
||
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Domänet har jag hos Loopia, där fakturan kom ifrån. Finns även med på mitt Loopia-konto:
![]() Om jag får gissa vilt så tror jag att jag registrerat denna själv, men är som sagt inte alls säker. EDIT: Har slängt iväg ett mail till Loopia och frågat om dom har historik på hur domännamnet kom till mitt konto, fall jag registrerade den själv eller fall jag fick den överförd till mig. Får se vad dom svarar. |
|||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Jag förstår att den finns på ditt konto, men fel händer. Så frågan är om du har reggat den, i så fall måste du ha en faktura från juli 2008, då den är registrerad.
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ibland händer det ju att när man söker på en domän via Loopia står det att den är upptagen (eftersom den finns i deras DNS antar jag), men när man kollar hos ett annat ombud (jag kan bara tala om mina upplevelser från innan övergången från ombud till registrar, har inte upplevt det nyligen) så är den ledig. |
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
loopia slår till igen...
|
||
![]() |