FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Guest
|
Har skickat mail till handelsbanken men har inte fått något svar kanske nån här på wn vet om det äldersgräns för att få ha internetbank?
/ Niklas |
||
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
En gissning.
16 år med målsmans tillåtelse. Jag har förmig att det var då jag fick köpa fonder hur som helst utan att banken frågade =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kanske är naiv, men varför inte åka ner till din bank och be om internetbank? Då får du bu eller bä direkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Handelsbanken har 18 år på sin internetbank, dock får du ha kontokort vid 16 års ålder med förmyndare som borgensman.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Från 13 år kan man ha den förenklade tjänsten av internetbank på Nordea. Den innebär att du kan flytta pengar mellan egna konton och även se ditt saldo. Väldigt enkelt och inte så värst användbart.
Nästa steg är från 18 år, då kan du ha den fulla internetbanken med alla dess funktioner. Anledningen till den högt satta åldern är den att man enligt lag måste vara 18 år för att själva kunna ingå avtal, något man kan göra i stor omfattning men den här tjänsten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Guest
|
digiArt Postat den Sep 15 2004, 10:03
-------------------------------------------------------------------------------- Jag kanske är naiv, men varför inte åka ner till din bank och be om internetbank? Då får du bu eller bä direkt. För att jag går i skolan och banken där jag bor stänger kl. 15.00 Tack för alla svaren ![]() |
||
![]() |
Svara |
|
|