FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har mailat i flera omgångar under säkert ett år, men får varken svar via mail och telefon. Pratade med en kille därifrån som visserligen var trevlig, men inget hände, blev inte kontaktad igen som han lovade. Känns inte bra att ha en påminnelse (jag vågade inte annat än betala till slut) och att inte kunna säga upp ett domän-namn jag inte vill ha längre. Visste först inte vad fakturan gällde, har ingen serverplats där sedan några år tillbaka.
Vad hade ni gjort? P.S. Tydligen går det utmärkt att då och då skicka denna påminnelse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har man ett 020-nr ska man väl svara på telefon.
Då har man ju satsat lite på växel-system eller liknande iaf. Testa skicka ett brev via post istället? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har haft Axentus sedan årsskiftet och måste säga att deras e-mail support är helt obefintlig. Jag har aldrig någonsin fått svar på mail jag skickat till dem och när jag ringer dem så är deras telefoner urkopplade för det mesta. Signalerna går inte ens fram när man ringer dem.
De få gånger jag fått tag på dem så är de faktist riktigt trevliga. Men trevligt räcker inte, känns liksom jävligt otryggt när man ofta får känslan av att ens webbhotell inte ens existerar längre. hijackar tråden lite och efterlyser ett webbhotell som har stöd för ASP.NET MVC och har MS SQL server. någon som vet? mvh /K |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Lägg till dom på MSN, de är inne varje dag under deras arbetstider (i stort sett).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Kimpo!
Satt själv med supporten då ordinarie personal varit på semester hela förra veckan och kan inte finna något meddelande från er, jag har haft som mål att svara inom högst 1-2 timmar beroende på belastning. Dock kan jag inte finna något meddelande från er alls under förra vecka, kan du PM:a mig med din e-postadress för att se om det finns obesvarade meddelande innan denna tiden så jag har något att ta på samt dra vederbörande hårt i öronen.' Ang. telefonerna har vi haft problem (ibland stora) med vår växelleverantör Phonera/RixTelecom och har därför beställt ny växel från operatören 3. Detta är en akut lösning och som svaret från Phonera är bara om det är löst nu. Ja, då de frågar är de det, men sedan kommer det igen någon dag senare. Enda chansen är att märka detta är att ringa själv till växeln, något vi fått börja göra några gånger om dagen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tog dem 3 månader att avsluta mitt konto. Även fast jag mailade dem om uppsägning skickade de en faktura om 12 månader, dock annullerades den när då insåg misstaget... Efter kanske 3-4 mail. Spamming verkar funka på dem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har också haft problem att skicka e-mail till Axentus support, vilket jag också påpekat flera gånger i deras MSN support (som faktiskt fungerar bra).
Sludent, Kanske ni har nått överskyddande SPAM-filter som gör att vissa mail inte kommer fram till er, en tanke bara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Venice,
Problemet ligger hos supporten som ibland prioriterar fel, mailsupporten har inte prioriterats tillräckligt högt enligt mitt tycke och en uppsträckning har jag tagit med vederbörande parter, en ny kommer imorgon... Supporten är det viktigaste, både telefon, mail och msn (som vi har många kunder som uppskattar och är väl den som fungerat absolut bäst då Phonera inte kan leverera en fungerande tjänst), detta har inte vederbörande insett och under vintern då jag själv inte varit på plats så har kvalitén sjunkigt samt att svar uteblivit, vilket är så fruktansvärt beklagligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Känns oseriöst att välja Phonera... Lyckades ni inte få stopp på deras lömska telefonförsäljare?
Men jag måste jag ge beröm för MSN-chat! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Överlag har det funkat bra när jag har velat bråka med Axentus för kunds räkning och MSN har fungerat bra. Någon enstaka gång har det hänt att man inte fått svar den vägen men då är det bara att upprepa sig så får man svar.
Axentus får 4 av 5 glada gubbar för sin MSN-support. ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|