Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Axentus

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-15, 21:06 #1
Spinns avatar
Spinn Spinn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 199
Spinn Spinn är inte uppkopplad
Medlem
Spinns avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 199
Jag har mailat i flera omgångar under säkert ett år, men får varken svar via mail och telefon. Pratade med en kille därifrån som visserligen var trevlig, men inget hände, blev inte kontaktad igen som han lovade. Känns inte bra att ha en påminnelse (jag vågade inte annat än betala till slut) och att inte kunna säga upp ett domän-namn jag inte vill ha längre. Visste först inte vad fakturan gällde, har ingen serverplats där sedan några år tillbaka.
Vad hade ni gjort?
P.S. Tydligen går det utmärkt att då och då skicka denna påminnelse.
Spinn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-15, 21:27 #2
antari antari är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 32
antari antari är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 32
Har man ett 020-nr ska man väl svara på telefon.
Då har man ju satsat lite på växel-system eller liknande iaf.

Testa skicka ett brev via post istället?
antari är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-03, 00:35 #3
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 185
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 185
Jag har haft Axentus sedan årsskiftet och måste säga att deras e-mail support är helt obefintlig. Jag har aldrig någonsin fått svar på mail jag skickat till dem och när jag ringer dem så är deras telefoner urkopplade för det mesta. Signalerna går inte ens fram när man ringer dem.

De få gånger jag fått tag på dem så är de faktist riktigt trevliga. Men trevligt räcker inte, känns liksom jävligt otryggt när man ofta får känslan av att ens webbhotell inte ens existerar längre.

hijackar tråden lite och efterlyser ett webbhotell som har stöd för ASP.NET MVC och har MS SQL server. någon som vet?


mvh
/K
Kimpo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-03, 01:03 #4
Cykelpedals avatar
Cykelpedal Cykelpedal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 255
Cykelpedal Cykelpedal är inte uppkopplad
Medlem
Cykelpedals avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 255
Lägg till dom på MSN, de är inne varje dag under deras arbetstider (i stort sett).
Cykelpedal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-03, 08:52 #5
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Hej Kimpo!

Satt själv med supporten då ordinarie personal varit på semester hela förra veckan och kan inte finna något meddelande från er, jag har haft som mål att svara inom högst 1-2 timmar beroende på belastning.

Dock kan jag inte finna något meddelande från er alls under förra vecka, kan du PM:a mig med din e-postadress för att se om det finns obesvarade meddelande innan denna tiden så jag har något att ta på samt dra vederbörande hårt i öronen.'

Ang. telefonerna har vi haft problem (ibland stora) med vår växelleverantör Phonera/RixTelecom och har därför beställt ny växel från operatören 3. Detta är en akut lösning och som svaret från Phonera är bara om det är löst nu. Ja, då de frågar är de det, men sedan kommer det igen någon dag senare. Enda chansen är att märka detta är att ringa själv till växeln, något vi fått börja göra några gånger om dagen.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-03, 14:13 #6
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
Tog dem 3 månader att avsluta mitt konto. Även fast jag mailade dem om uppsägning skickade de en faktura om 12 månader, dock annullerades den när då insåg misstaget... Efter kanske 3-4 mail. Spamming verkar funka på dem.
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-03, 15:28 #7
Venice Venice är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 94
Venice Venice är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 94
Jag har också haft problem att skicka e-mail till Axentus support, vilket jag också påpekat flera gånger i deras MSN support (som faktiskt fungerar bra).

Sludent, Kanske ni har nått överskyddande SPAM-filter som gör att vissa mail inte kommer fram till er, en tanke bara.
Venice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-03, 15:48 #8
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Venice,

Problemet ligger hos supporten som ibland prioriterar fel, mailsupporten har inte prioriterats tillräckligt högt enligt mitt tycke och en uppsträckning har jag tagit med vederbörande parter, en ny kommer imorgon...

Supporten är det viktigaste, både telefon, mail och msn (som vi har många kunder som uppskattar och är väl den som fungerat absolut bäst då Phonera inte kan leverera en fungerande tjänst), detta har inte vederbörande insett och under vintern då jag själv inte varit på plats så har kvalitén sjunkigt samt att svar uteblivit, vilket är så fruktansvärt beklagligt.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-12, 00:19 #9
deluxen deluxen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 8
deluxen deluxen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 8
Känns oseriöst att välja Phonera... Lyckades ni inte få stopp på deras lömska telefonförsäljare?

Men jag måste jag ge beröm för MSN-chat!
deluxen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-12, 05:44 #10
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Överlag har det funkat bra när jag har velat bråka med Axentus för kunds räkning och MSN har fungerat bra. Någon enstaka gång har det hänt att man inte fått svar den vägen men då är det bara att upprepa sig så får man svar.

Axentus får 4 av 5 glada gubbar för sin MSN-support.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017